Ni har inte fått en ordentlig utredning-det är då säkert! De hittade inga fel på mig och maken heller från början så då fick jag göra en spolning. Den visade stopp i båda äggledarna,men eftersom jag inte har några egentligen skäl till stopp och spolning ibland misslyckas så gjorde de även en titthålsoperation för att kolla äggledarna och då såg de att det visst fanns passage! Så inte kan man nöja sig med bra provsvar inte,det säger ju inget om förutsättningarna egentligen. Nu har vi ändå gått över till IVF p.g.a min höga ålder och makens spermier har tyvärr blivit dåliga,men vi har ju ändå chans via ICSI.
Eftersom du har journalen tycker jag ni ska söka hjälp på en privat klinik. Skit i er förra läkare,han verkar inte bry sig. Innan insemination eller IVF kommer på tal måste dina äggledare spolas. Sen kan bestämma hur ni ska gå vidare. Finns det passage så är insemination ett alternativ,men finns det inte så är det IVF som gäller. Du har visserligen rätt till gratis IVF,men då krävs en remiss via er gamla läkare som sagt och kön i Huddinge är nästan 1,5 år så privat går det mycket fortare. Finns många som gör privat IVF i väntan på gratisförsök. Men ordentlig utredning först-sen kan ni bestämma vad som ska göras.
Det är jättebra att dessa snack finns här så man kan få råd,stöd och tips!