• MickisH

Någon som bor i eller runt Hallsberg?

Hej
    Jag skulle vilja träffa någon/några unga föräldrar el gravida runt Hallsberg. Bor just nu i Borås men ska flytta upp till Hallsberg till min kille så snart vi får tag på en lägenhet. Jag är 21år, har en dotter på snart 3år och väntar en till med BF 25 Juli. Inte lätt att träffa nya vänner, speciellt då jag inte vet vart man ska gå... hör gärna av er

kram

• Svar på tråden Någon som bor i eller runt Hallsberg?
  • Mia1987

Hej! Jag bor i Hällabrottet, inte långt från Hallsberg. Har en dotter på 19 månader.
    Söt dotter du har! Kul med bebbe i magen också

• MickisH

hej
    ok, har varit i Hallsberg några gånger. Ligger inte halkbanan där du bor någonstans? har för mig att det hette nått sånt.
    tack, japp det ska bli jätte kul att få en liten till :)
    just nu känns det som tiden sniglar sig fram...

• Mia1987

Jo den ligger inte så långt ifrån där jag bor. Har du varit där och halkat runt?
    Ja tiden har ju en tendens att gå sakta när man väntar bebbe men sen när man väl har fått bebben så går tiden fort som fasen! fast det känner väl du till vid det här laget!
    Har ni hittat någon lägenhet än då?

• MickisH

Ok, japp det har jag. Gjorde intensiv utbildning i Hallsberg men missade på uppkörningen. Men nu har jag fixat de iaf

Ja, eller hur. Min kompis har en dotter i samma ålder som Julia å fick sin andra i augusti (en son) förra året. Fattar inte hur det kan gå så fort när dom väl föds men det är la kanske för att man har fullt upp...

Ja vi har intresseanmält 1 lägenhet i Halsberg "centrum" haha... det är ju så litet. Min kille ska ringa och kolla hur det går. Vill ju inte flytta när det är mindre än 1mån kvar till BF. Så hittar vi ingen ny med inflyttning i maj el juni får vi flytta i höst istället

• Mia1987

Okej, ja det är ju bra med ett körkort

Ja man har väl det, men ibland önskar man att tiden kunde gå lite långsammare!

Vad tråkigt för er om ni inte får tag i en lägenhet senast juni då.. Inte kul att behöva flytta med liten bebbe. Men hur kommer det sig att ni bor på två olika orter?

Vad gör du annars om dagarna?
    Själv så är man arbetslös och väntar på svar om utbildning, men de här i Kumla är så enormt sega!

• MickisH

Japp.Min kille flyttade upp till Hallsberg precis innan jul då han var färdig med sin utbildning till undersköterska. Han är inneboende hos sin morbror just nu och jobbar inom hemtjänsten som tim vik. Hoppas han får ett vikariat snart, många som ska gå i pension å så.

Jag jobbar i handikappomsorgenspool som tim vik. på olika gruppboenden. Det är nästan omöjligt att få jobb här nere som det ser ut nu, med eller utan utb... Hoppas på bättre tur där uppe
    Nu väntar jag bara på att det ska bli Juni då jag ska gå på havandeskapspenning... *Så skönt* Denna gången ska jag verkligen njuta av att vara hemma. Med Julia var jag bara hemma 9mån sen började jag jobba och hon på dagis.

Ok, vad ska du läsa till? Jag ska plugga till undersköterska på distans nästa höst när jag varit mammaledig. Ska försöka få en timanställning någonstans med så man får in lite extra pengar.

• Mia1987

Jaha, då kanske han har arbetat med min kompis som är tim vikarie på hemtjänsten i Hallsberg också, men som har börjat på universitetet nyss..

Jag vet inte riktigt hur de står till i Hallsberg just, men över lag finns det mycket jobb, men svårt och få.

Ja ta vara på tiden och var hemma. De är ju små en så kort stund i livet.

Ska också gå distans undersköterska. Men de här i Kumla vill inte betala ut utbildningen till dem som redan har gymnasie utb. Inte än förrän dom andra som ingen har, har fått en. Lite synd. Så får väl vänta till hösten med det.

• MickisH

Ok, skulle börjat på distans här i Borås men fick åxå avslag för att jag har gymnasiekompetens. Väldigt dåligt tycker jag, om man gått gymnasiet har man ju visat att man kan ta ansvar och genomföra en utb. Medan dom som hoppat av har ju visat motsatsen...
    Går man till arbetsförmedlingen säger dom, skaffa dig en utbildning men hur fan då när man inte ens kommer in.
    Vill ju verkligen jobba bara man får ett.
    Hoppas du kommer in till hösten då. Här har man iaf 4 terminstarter på distans utb.

Finns det någon öppen förskola i Hallsberg eller runt omkring? Lite lättare att komma i kontakt med andra föräldrar då. Känner inte att jag har så mycket gemensamt med de i min ålder utan barn...

• Mia1987

Preci samma här! Jag fattar inte hur de tänker. Där jag tänkte plugga på distans har dom intagning när som (miroi) och det skulle vara perfekt för mig, men nej då ska kommun strula istället.

Jag vet faktiskt inte om Hallsberg har det, men det är möjligt. Är ganska nyinflyttad till Kumla kommun, eller ja förra sommaren kom jag hit.. Vet inte heller om Kumla har sån verksamhet, men de borde de ju ha.

• MickisH

Ok, alltid är det nått som krånglar känns det som...

Vi får förmodligen lägenheten vi sökt ska få svar nu i veckan. så skönt om vi får den.

Ok, var bodde du innan då?
    Fick svar från en annan mamma, hon sa att det finns öppnis i Hallsberg, i familjens hus tror jag det var + i kyrkan.

Svar på tråden Någon som bor i eller runt Hallsberg?