• BetterOffAlone

Ingår hysteroskopi i missfalls utredningen?

Hur många av er har fått göra en hysteroskopi som en del av utredningen för Upprepade Missfall?

Vi har försökt i 5 år, självaste utredningen har hållt på i 3 år, vi har haft sammanlagt 10 MF, så att dom kommer med förslaget att göra en hysteroskopi NU känns sjukt... Hittar dom något fel kommer det ju känns sååå hemskt att vi ska ha gått igenom 10 MF helt i "onödan" pga att dom inte velat göra en ordentlig utredning från början...

• Svar på tråden Ingår hysteroskopi i missfalls utredningen?
  • BetterOffAlone

Ingen som gjort en hysteroskopi? :-O

• SnipSnapSnut

Vad är det för något? Jag kan inte hjälpa dej tyvärr...

• Magis2

Jag fick en hysteroskopi efter "bara" tre missfall, det pga misstänkt ashermans (sammanväxningar) som bekräftades under operationen. Ca en månad efter hysteroskopin blev jag gravid igen och denna gång fick jag äntligen behålla barnet....

• SnipSnapSnut

Hade du sammanväxningar i själva livmodern? Eller i äggledarna? Antagligen livmodern då va eftersom du verkar fått missfall.
    Vill du beskriva mer om detta problem? Har också haft massa missfall...

Magis2 skrev 2009-02-20 15:59:20 följande:
    Jag fick en hysteroskopi efter "bara" tre missfall, det pga misstänkt ashermans (sammanväxningar) som bekräftades under operationen. Ca en månad efter hysteroskopin blev jag gravid igen och denna gång fick jag äntligen behålla barnet....
  • BetterOffAlone

Magis2: Tack för ditt svar, min läkare hade en teori om att något måste vara på tok i livmodern eftersom vi förlorade vårt första barn ganska sent i graviditeten och det var pga att moderkakan inte vuxit fast ordentligt från början och kunde därför inte ge barnet den näring det behövde. Tyvär har vi inte gått hos denna underbara läkaren så länge, annars hade vi troligtvis fått göra det tidigare.

SnipSnapSnut: Här har du en länk du kan läsa om bla hur en hysteroskopi går till. www.fertilitetsguiden.nu/therapyOptions/surgery/hysteroscopy/index.asp

• Poppy Lee

BOA: jag ska göra hysteroskopi nästa vecka pga upprepade (sena) missfall. Fick verkligen tjata till mig detta, precis som du tycker jag att de borde kolla livmodern i ett tidigare skede om man fått senare mf.

När ska du få hysteroskopin gjord?

Svar på tråden Ingår hysteroskopi i missfalls utredningen?