Någon som fått en sladdis - hur var förlossningen?
Jag har ett barn på 9½ och ett på snart 7 och nu väntar vi en liten sladdis i maj. Är det någon som har fått en sladdis och hur var förlossningen jämfört med tidigare förlossning?
Jag har ett barn på 9½ och ett på snart 7 och nu väntar vi en liten sladdis i maj. Är det någon som har fått en sladdis och hur var förlossningen jämfört med tidigare förlossning?
min son e 7, min dotter e 1 år . va ingen speciell skillnad .... förlossningarna tog ungefär lika lång tid ... finns läsa i min blogg på fl ,min sida!!!
Puffar lite
Jag fick mitt andra barn när första var 9 år. Förlossningarna var i princip identiska - från etablerade värkar till född bebis ca 8 timmar. Båda kom med sugklocka (och klipp) men av olika orsaker: Barn 1: värkarna försvagades efter det snabba öppningsskedet och jag orkade helt enkelt inte krysta hela vägen. Barn 2: Navelsträngen låg runt bebisens överkropp och klämdes åt under värkarna så att hon till slut fick dåliga hjärtljud.
Nu kommer barn nr 3 om ca två-tre veckor (2,5 år efter senaste barnet) och jag ska i första hand försöka med igångsättning. De tidigare barnen har varit stora (båda har jag gått över tiden med - 9 dagar på båda). Är jag inte mogen för igångsättning om två veckor blir det nog snitt om tre veckor istället ...
Jag fick mitt andra barn 12 år efter första. Det gick mycket fortare med andra. Första var riktigt jobbig men andra en riktig drömförlossning.
Vår sladdis är född 2006 och de äldre syskonen 1996 och 1999. Den tredje förlossningen var helt underbar mycket tack vare förberedelse..Den första var....först....med allt vad det innebar, man vet inte hur det ska vara och långt utdraget. Den andra var snabbare, efter två veckor över tiden, mer intensiv..Hade dessa två att jämföra med tredje gången och förberedde mig mycket genom att läsa bl a. Om förlossningar och olika metoder/psykisk förberedelse! Hade full kontroll hela vägen och nu väntar vi med spänning på att vår lilla fyra ska komma i september!
Älsta är 11 , mellersta är 9 och Victor är 10 månader... förlossningen blev helt fantastisk. Tog 8 timmar och födde med endast lustgas. Gick utmärkt! var ingen skillnad mot tidigare förlossningar för min del.
Jag har en flicka 18, en pojke 15, en flicka på 3 år och en pojke som ska komma i Juli....
Alla förlossningar har gått smidigt...bara snabbare för varje gång...3 timmar...två timmar..en timme...denna gången får jag skynda mig så det inte blir i taxin!
Jag har en son på snart 18 år och den här lill* ska komma i maj. Så det är en sladdis. Kommer inte ihåg så mkt av min förra förlossning, men hoppas att den här går bättre.
det är väl lite skillnad.. men jag är själv sladdis. mina syskon är 7 och 11 år äldre. o min mamma kände lite obehag under natten men inget som hon egentligen grubblade över eftersom det va 17 dagar förtidigt. men de åkte in när hon kände att allt var på gång. så hon var inne på sjukhuset 6.10 och jag är född 6.48.
mina syskon tog de längre tid för...