• Maroschka

Hon rör sig inte ur fläcken

Börjar känna mig lite stressad över det än fast jag vet vet vet att man inte ska vara det
    Men man vill ju så gärna och jag har en förhoppning om att hon ska tycka det är roligare att vara på golvet om hon bara tar sig någonstans.

Hon är alltså 8 måndare och ålar inte ens framåt..bara bakåt bakåt. Jag vill att hon ska krypa ju
    Storebror gick efter möblerna vid det här laget.
    Man läser om alla ungar som är födda senare som kryper och far.
    Det är som stiltje och hände ringenting så det vore så kul om hon bara kunde kryyyypa

• Svar på tråden Hon rör sig inte ur fläcken
  • MizzTez

Det kommer! Stressa henne inte bara..
    Men när det väl kommer, då släpper ALLT! Nu i julas lärde sig gossen gå efter möbler, då var han 9 månader men nu går han! Han kröp aldrig, han ålade på mage i nån månad men sen struntade han i att krypa.. Han kan göra det nu, när han tycker att han vill! *fniss* Min dotter gick efter möbler när hon var kring 7 månader men hon vågade inte börja gå förren hon var 1 år och 12 dagar ca.

• Maroschka

Jo jag vet ju att det kommer....tillslut
    Men jag vill NU

Nä bara att vänta. Hoppas som du säger att allt släpper sen så hon inte ålar tills hon är ett typ.
    Hon blir ju själv så frustrerad av att bara sitta på en o samma plätt hela tiden och på mage blir hon galen

• MizzTez

Maroschka skrev 2009-02-17 23:00:11 följande:

Jo jag vet ju att det kommer....tillslut Men jag vill NU Nä bara att vänta. Hoppas som du säger att allt släpper sen så hon inte ålar tills hon är ett typ.Hon blir ju själv så frustrerad av att bara sitta på en o samma plätt hela tiden och på mage blir hon galen
    Har du ingen gåstol åt henne?? Den brukar de ju älska, då kommer de ju runt vart de vill..
  • Aprilia77

Min pojke tog sig heller ingenstans vid 8 månaders ålder. Vid 9 mån började han ta sig framåt på något konstigt krypsätt och vid 10 ställde han sig upp och gick obehindrat. Så det kan gå snabbt när de väl kommit på det!

• Maroschka
    MizzTez skrev 2009-02-17 23:04:43 följande:
    Har du ingen gåstol åt henne?? Den brukar de ju älska, då kommer de ju runt vart de vill..Jo men den tycker hon inte alls är kul. Också ens tor skillnad mot sin bror som sprang som en galning i den genom hela huset.
    Hon tar sig framåt men kan inte svänga eller ta sig runt saker utan blir bara arg.
  • Piff o Puff

Håller med strawberry om att alla barn är olika. Vi har tvillingar som nu är 10 månader (8,5 mån om man korrigerar för att de var tidiga). Killen kryper som en galning och klättrar på allt om man håller i händerna så försöker han gå. Flickan förflyttar sig inte alls. Hon sitter och börjar nu luta sig mer och mer för att nå saker men avskyr att hamna på mage. Däremot älskar hon att stå med vår hjälp, dock inga tendenser till att gå.
    Min teori är att killen försöker och försöker och slår sig när det inte går medan flickan kommer resa sig upp och gå en vacker dag när hon är redo

• Tjohalia

Min dotter var 8½ månad innan hon började röra sej framåt, ändå gick hon vid 10 månader... Hon kommer nog på det snart ska du se!

JOLINE 050414 * ALEX 070309
Svar på tråden Hon rör sig inte ur fläcken