Äggdonationstråden- för oss som behöver ÄD
Helt plötsligt är vi lite fler "systrar" här som behöver ÄD för att få möjligheten att bli mammor.
Denna tråden är för oss som ska/ håller på och har gått igenom en äggdonation.
Mitt förslag är att alla drar en kortis om sig själva, vart man befinner sig just nu i hela processen och hur man planerar att gå vidare
Jag börjar!
Jag kallas Linisen är 26 år och har POF som diagnos, alltså för tidigt klimakterie. Jag äter Levial, ett östrogenprerat, för mina problem med svettningar och vallningar. Har haft jättemycket problem med detta, också störd nattsömn.
Jag är utredd och anses färdig på Sahlgrenska, Göteborg. Dock är jag mycket kritisk då jag inte får igenom de undersökningar jag vill göra. De kan inte ge mig svar på om jag har ägg kvar eller om de är av dålig kvalite. Alltså vet jag ärligt talat inte om det faktiskt finns ägg kvar. Jag har nte gjort någon äggledarspolning och inte ens ett vanligt ultraljud på SU utan där går man bara på de provsvar jag fått från min underbara gyn.
Mina FSH värden är på tok för höga men innan jag började äta östrogen hade jag "normala" värden igen, ingen vet varför och om det påverkar min möjlighet att få barn.
Tyvärr har jag inte möjlighet att stå i kö i Finland då min ekonomi inte tillåter det, m.a.o jag sparar
Vi är för tillfället just nu inte i barnatagen då jag står i kö för ÄD på SU, väntetiden är 3 år.
Kram Linisen