• ahremark

fler med prematurbarn

hej.. är det fler med prematur barn.. min lilla flicka kom i v 26 + 6..23 januari 09. hon vägde 1060 gram och var 35 cm lång.. allt har gått bra än så länge. hon ökar i vikt är uppe i 1370 gram..

• Svar på tråden fler med prematurbarn
  • ISSEN

Grattis till lilltjejen! Jag fick min son i v 26+2 i April 08! Är det något du undrar över är det bara att skriva!
    Hon va stor för sin "vecka" precis som min son! han vägde 1185g och var 37 cm när han föddes!

• Mammatillmini2008

Grattis till tjejen! Fick själv en lite kille i vecka 24+4 i Augusti 08, han var tillväxthämnad med 20% och vägde 516 gram, men idag är han uppe i 4370 gram

• JessAnn

Hej! Jag fick min stora tjej v 33 och nu min kille v 27+0. Gå in på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket förtidigt födda barn) tråd 13. Där finns vi från hela sverige. Både nyfödda och lite äldre. Tråden är kanon för du kan fråga, beklaga dig, berätta, skratta och gråta med alla oss.

• Amc 71

Hej!
    Grattis till lilltjejen.
    Kul att hon ökar i vikt. Neonatalvåden är fantastisk. Det går säkert bra. Tjejer är i regel starkare än killar med.

Vår tjej var 660 gram v26+0 född 2004. Hade svårt från början. Mår toppen nu.

• bluebride

grattis födde min flicka i v28+6 men hon är 60% tillväxthämnad. Vid födseln var hon 522g å 29 cm lång.

Igår var hon 1878g å 39,5cm, men e kvar på sjukhuset, jag e hemma pga förkylning

• ISSEN
    bluebride skrev 2009-03-03 22:41:20 följande:
    grattis födde min flicka i v28+6 men hon är 60% tillväxthämnad. Vid födseln var hon 522g å 29 cm lång.Igår var hon 1878g å 39,5cm, men e kvar på sjukhuset, jag e hemma pga förkylning
    Usch vad jobbigt det är med dessa förkylningar!! Jag var själv dunderförkyld i 2 veckor när sonen låg på neo och jag vill såklart inget annat än att vara där, men jag hade en son hemma oxå och då känndes det ju såklart jätteskönt att vara med honom och på något sätt kopplade jag av för om jag var fullt frisk va jag livrädd för att bli förkyld och aktade mig nog för mkt! Är så fortfarande ;)
  • ISSEN

Skickade iväg lite för snabbt :) Krya på dig! Skulle jag skriva åxå :)

• bluebride
    Svar på #7
    ISSEN skrev 2009-03-03 23:32:13 följande:
    Usch vad jobbigt det är med dessa förkylningar!! Jag var själv dunderförkyld i 2 veckor när sonen låg på neo och jag vill såklart inget annat än att vara där, men jag hade en son hemma oxå och då känndes det ju såklart jätteskönt att vara med honom och på något sätt kopplade jag av för om jag var fullt frisk va jag livrädd för att bli förkyld och aktade mig nog för mkt! Är så fortfarande ;)
    Ja, verkligen, speciellt när man har sitt enda barn på neo. Jag hoppas min förkylning ger med sig så jag är tillbaka till helgen, tycker snuvan börjar lugna ner sig lite nu, sitter mest i den andra näsborren nu, har lite hosta av allt snor som letar sig ner, men det är inte så mycket, jag bara hoppas vi kan åka in på fredag, har nog haft en kraftig feber nu i 2 dagar, men tar jag bara tablett så går den ju över, men kommer tillbaka nästa dag. Vi får väl se hur det blir, jag hoppas på det bästa.
  • Jezan

Jag födde i v 32+5 Den 8/1 i år, fick då en liten flicka på 1605 gram och 41 cm. Hon föddes med en missbildning på matstrupen och det var antagligen därför hon kom för tidigt. Men hon op tidigt och efter 24 dagar på neo fick vi åka hem. Vi har nu hemvård och hon växer på bra har blivit 49 cm lång och väger 2,5 kg.

• Maddiizzz

fick min son i vecka 27+4g. är det nått så tveka inte att skriva här på familjeliv om du undrar något.

• Dessie

Vår pojke föddes i v 32+6 oktober -00.
    Han vägde då 2196 & var 45,5 cm lång - nu väger han 26 kg & är 128 cm lång.

• pindile

jag fick min första pojke i v 29, han va stor o vägde 1695 gr....nu e han 3,5 år och smartaste ungen jag någonsin sett!!! :)

• I have a kid

JAg har en dotter född 08- 06 15 född i vecka 29+4

1480g 40 cm lång är nu 10 månader icke korr väger 8 kg 68 lång

• bea96

Jag har en son född i v. 33+1. 2070g, 43 cm. Nu är han 9 1/2 mån, 8 kg, 69,5 cm. Det tar sig...

• Felicia Adrian

Grattis till lilltjejen.

Fick en dotter 5 januari 2009 i vecka 32+6. Hon hade velat komma ut sedan vecka 25+0 men lyckats stoppas hela tiden och när jag passerade 32+0 sa läkarna att de inte stoppar längre och 6 dagar senare var hon född..'

Tyvärr fick min dotter lunginflammation pga att jag hade GBS och de gav mig pencilin först 13 timmar efter vattenavgången (fick veta att det var UVI under hela graviditen och först när vi kom till förlossningen när vattnet gått som de sa att det var GBS så hade ingen koll alls då)...
    Men hon är nu snart 4 månader och mår bra!
    Hon var som tur var stor för sin vecka och var 47 cm lång och vägde 2285 gram.

De är starka de små liven! och neonatalvården i är mycket bra!

Lycka till med din dotter!

• bluebride

förkyld igen, inte vad man behöver när man nu är hemma med en krävande liten tjej

Svar på tråden fler med prematurbarn