• Charlien

ÅÅå, jäkla förskollärare!!

..Kan vi väl skriva om i en annan tråd? Jag skulle vilja höra alla solskenhistorier som måste finnas om fantastiska förskollärare och andra i förskolan. Det gnälls ju lite från o till så varför inte samla exempel på när det gått bra?!

Jag börjar:

En bekants barn hade tappat bort sin napp under utflykt med dagis. De hade inte heller nån extra inne på dagiset. Då tar en personal två ungar i en tvillingvagn och går och letar i tre butiker för att hitta rätt sorts napp, betalar med egna pengar och går tillbaka igen. Helt otroligt tycker jag!

Nu menar jag inte att en förskola ska prestera sånt för att man som förälder ska vara nöjd, men helt klart så är det ju skoj att höra!

Vilka är era historier om dagis som gjort det där lilla extra?

• Svar på tråden ÅÅå, jäkla förskollärare!!
  • SIN74

Min kille var svår att skola in. Skittrött. En fröken hjälpte honom så att han fick sova både två och tre gånger. Missade han maten satt hon med honom och gav mat i efterhand. När han inte klarade filen till mellis så hämtade hon banan.

• Busbellan

Min son har underbar personal på sitt dagis  
    Han endast fått 10 timmar/vecka i resurs trots att han behöver en vuxen med sig hela tiden. Detta har personalen och rektorn löst på ett mycket bra sätt så att han trots sina ynka 10 timmar har en vuxen med sig hela tiden

Mamma till Nora, August och Ella
  • LitenIsa

Finns bara gott att säga om min dotters förskola. kan inte sätta fingret på några specifika händelser är så nöjd med allt och alla . Inskolningen hade jag inte klarat av om det inte vore för den underbara personalen.

Är sååå nöjd att vi valde just denna förskola.

• Einstein

SIN74 skrev 2009-02-15 17:15:20 följande:

Min kille var svår att skola in. Skittrött. En fröken hjälpte honom så att han fick sova både två och tre gånger. Missade han maten satt hon med honom och gav mat i efterhand. När han inte klarade filen till mellis så hämtade hon banan.
    Det är ju så det ska fungera! (jag vet att det inte gör det på alla ställen)
  • SIN74

Einstein, det är nog så att det inte är så överallt. Inte på vår andra förskola iallafall:(

• Einstein

SIN74 skrev 2009-02-16 09:32:59 följande:

Einstein, det är nog så att det inte är så överallt. Inte på vår andra förskola iallafall:(
    Det var ju just det jag sa! Jag jobbar som förskollärarvikarie så jag vet att det inte fungerar så på alla ställen.
  • Sandrine

Vi är också så nöjda med vår förskola! Har också svårt att peka på specifika händelser, det är mer en allmänn känsla av att allt är jättebra! Trevlig och kompetent personal, bra barngrupp, allt funkar.

• SIN74

Jo, jag förstod det Einstein, jag skulle skrivit Ja det är nog så...
    Här var de fantastiska. På två man lyckades de mata/se till att 12 st 1-1½ åringar fick i sig mat. När alla ätit tog det 10 minuter tills de hade alla i vagnar utanför och hade fått alla utom två att sova. Coolt.
    En del förskolor varav vårt andra menar att de måste ha speciella tider för personalens skull? Det ställer jag mig lite frågande till.

• Einstein

SIN74 skrev 2009-02-16 09:43:25 följande:

Jo, jag förstod det Einstein, jag skulle skrivit Ja det är nog så... Här var de fantastiska. På två man lyckades de mata/se till att 12 st 1-1½ åringar fick i sig mat. När alla ätit tog det 10 minuter tills de hade alla i vagnar utanför och hade fått alla utom två att sova. Coolt. En del förskolor varav vårt andra menar att de måste ha speciella tider för personalens skull? Det ställer jag mig lite frågande till.
    Självklart måste personalen ha rätt till både rast och få tid för planering, får de inte det så sänks kvalitén på förskolan.
  • Lykiska

Har fantastisk personal på vår förskola också. Bara ett litet "vardagsexempel": Sonen hade varit trött och grinig hela morgonen, ville inte nånting, allt var fel, fel, fel. Han kommer gråtande in på förskolan och vill inte ta av sig kläderna. En personal kommer fram, låter bli att kommentera hans humör utan säger istället "VET du vad jag såg i morse?" och hittar på en hel liten historia om en traktor som hon såg på vägen till jobbet, hon vet att han älskar traktorer. Han blev så tagen så han glömde bort att han var ledsen och började klä av sig.

Det kanske inte låter så fantastiskt, men för en trött mamma är det guld värt.

Svar på tråden ÅÅå, jäkla förskollärare!!