• Vilmagbg

Skillnaden mellan Klövermjölk o Arlas vanliga mellanmjölk ?

I dag när jag var och handlade såg jag att Klövermjölk som också är en "arla"-produkt var 4 kronor billigare än Arlas vanliga mellanmjölk ? Varför ? Finns det någon skillnad ?

• Svar på tråden Skillnaden mellan Klövermjölk o Arlas vanliga mellanmjölk ?
  • Nyfiken gul

den har längre hållbarhetsdatum vad jag vet.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Linda1976

Är den inte dansk?? För Arla är väl svensk-danskt nuförtiden?

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Sallisen

Enligt Arlas hemsida:

Klövermjölk är vanlig Standard och Mellanmjölk som är värmebehandlad lite mer än vanligt för att förlänga hållbarheten från "normala" 6-7 dagar till ca 12 dagar. Öppnad förpackning håller dock lika länge som en vanlig lågpastöriserad färsk mjölk, det vill säga 3-4 dagar vid +8 grader.

Det är 100 procent svensk mjölk från svenska Arlagårdar. Mellanmjölken är A- och D-vitaminerad precis som vanligt. Standard mjölken innehåller dessa vitaminer naturligt

• humbela giz what ever u call me

klövermjölken känns "fetare" i smaken....... mycket godare enligt familjen.
    själv har jag bara mjölk i kaffet så jag har ingen aning.

Jag har ett grymt behov att vara OT, tack för den nya OT regeln
  • Linda1976

Sedär!

Själv föredrar jag Wapnö - tycker Arlas smakar papp.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Vilmagbg

Det står att den är svensk. Jag regerade också över att den hade längre hållbarhet......och tänkte naturligtvis på att säkert har någon tillsats men kan inte se något på paktet.

• Fru T

Den har längre hållbarhet för att den är högpastoriserad.

Åh vad jag längtar
  • nano

Dicker själv bara laktosfri mjölk så dettt är ju inte mina ord men många tycker att det inte alls är lika god som den "vanliga".

• Fantomen2

Klövermjölken är högpastöriserad och den kommer troligen från gårdar som haft utbrott av mjältbrand.

• Freddy73

Klövermjölken är Arlas lågprismärke, enda skillnaden är att den är pastöriserad vid en högre temperatur. Tyvärr måste Arla sälja en del av mjölken så billigt då det är överskott på både den internationella och svenska mjölkmarknaden. Köp "vanlig" Arla Mjölk med kossan på om du vill att bönderna ska få någorlunda vettigt betalt.

• Fia Lundgren

Hejsan!

Jag älskar klövermjölk!! Men kan inte längre köpa den på ICA Maxi Häggvik Sollentuna

Vart kan man köpa klövermjölk någonstans ?

Om någon kan hjälpa mig blir jag jätteglad

I Sollentuna området!

Mvh

Fia

Svar på tråden Skillnaden mellan Klövermjölk o Arlas vanliga mellanmjölk ?