Kan man vägra att föda på ett sjukhus?
Jag är inte gravid men jag funderar mkt på kommande syskon som vi planerar att försöka få till senare.
Jag har väldigt lite förtroende och dåliga erfarenheter efter att ha fött in dotter på Södertälje sjukhus, både några ur förlossningspersonalen samt bb var fruktansvärt inkompetenta. Sista barnmorskan på förlossningen och undersköterskan höll på att kosta min dotter livet pga slarv och nonchlans. Hjärtljuden var farligt låga och borta ibland och de skyllde allt på glapp i maskinen och pratade bl a över mitt huvud om hur nervösa förstagångsföderskor är. Jag kände på mig att det var något fel, hjärtljuden la av och när de kopplade på något på dotterns huvud istället så visade det sig att jag hade rätt ,det var INTE maskinen som glappade utan hon mådde inte bra.
De var också urusla på att reglera värkstimulerande och gjorde antingen för lite eller för mkt och kände ingen som helst coachning under graviditeten blev lämnad till mitt öde i princip, så kändes det tills jag blev smått hysteriskt DÅ fick jag hjälp. När jag frågade om jag skulle krysta eller vad jag skulle göra (hur fan ska jag veta om jag aldrig fött tidigare) så sa hon tja du kan småkrysta lite. Sådana där väldigt vaga svar fick man. Småkrysta lite?! Det kan du väl göra och sånt...Man vill väl ha ja eller nej i den situationen.
Åh skulle kunna skriva hur mkt skit som helst är så arg fortfarande. VIll aldrig dit igen, det är mitt hemsjukhus, dvs det sjukhus jag har närmast till. Kan man vägra föda på ett sjukhus? Kan man på något sätt få garanterad plats på ett annat?
Jättetacksam för svar!!