Tjuvparning mellan mina hundar!
Jag har två hundar av samma ras, en hane och en tik. Tiken är bara 20 månader och nu har de lyckats tjuvpara sig! Vad gör man nu? Uppfödaren var lite tveksam till abortspruta för att det kan strula till det med löpen. Tiken ska gå i avel, men var inte tänkt att paras med min hane och definitivt inte vid så ung ålder! Först nästa eller nästnästa år var det tänkt att hon skulle få sin första kull. Mina hundar är ganska nära släkt med varandra. Tikens farmor och är hanens mormor. Det känns jättehemskt och pinsamt. Jag har varit så försiktig hela tiden och så händer detta Uppfödaren var inte arg på mig. Jag har tiken på foder. Skulle förstå henne om hon tog tillbaka tiken... Och jag som tänkt kastrera min hane för att vara på den säkra tiden, men har inte hunnit komma så långt som till handling... Jaha. Jag har aldrig brytt mig om fredag den trettonde, men nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro... Detta är definitivt väldigt oturligt... Nu håller jag tummarna för att min hane är oanvändbar till parning för han är ändå ingen avelshund, så att det inte blir några valpar. Om tiken är dräktig har jag lovat att ta hand om kullen själv. Någon som har erfarenhet av tjuvparning och har några råd att komma med? Någon som har erfarenhet av abortspruta på hund?