• MammatillAlva

Sparkonto?

Någon ung förälder som har sparkonto till sitt/sina barn?
    Hur mycket brukar ni spara?

Har själv ett sparkonto åt min dotter 1,5 år. Men har inte lagt in så mycket pengar och har svårt att avgöra vad som är rimlig summa att spara åt henne i månaden. Vad tycker ni och vad gör ni andra unga föräldrar?

• Svar på tråden Sparkonto?
  • mmn1

Vet inte om jag räknas som ung? :)

Jag har ett sparkonto till min dotter och sparar 500 kr i månaden till henne.
    Jag tycker att man kan spara det som ekonomin tillåter, huvudsaken är att man sparar något iaf.

• MalinNilssson

Hej!
    Jag sparar inget just nu, finns inga pengar till de än.
    Men jag ska, iallafall någon hundralapp i månaden..

• fru edinge

vi sparar 500:- kr i månaden sen så får han lite xtra då o då av oss, sen har hans farfar ett fondkonto o gudfadern ett konto till honom.. tycker att summan e oviktigt egentligen, bara det sparas ngt, underlättar grymt mycket i framtiden. sen om man väljer att spara till körkortet eller deras första bostad får juh varje familj själv komma fram till.

• Hidda

Vi sparar 200 kr i månaden sen slänger vi in extra när det finns pengar över ska ju snart öppna konto nummer 2 och då bilr det 200 där med.

♥ Evangelin 080206 ♥ Liten BF 090626 ♥
  • Leefen

Vi har inte öppnat sparkonto till vår pojke inu, men vi har ett e-sparkonto till han nu. Så vi spara 1000 kr i månaden till han...

(¯`°?.¸♥ Melwin 29/1 2009 ♥¸.?°´¯)
  • RoMa83

Våran son är 7 månader.. och vi sparar 500kr/månaden!

• trötter22

sparar ingenting då vi tycker det är onödigt, finns annat att lägga dom pengarna på. vi kommer betala hennes körkort när hon blir 18år o det är väl oftat det dom sparade pengarna går till.

• trötter22

nu e inte jag ung så jag ber om ursäkt att jag svarade men våran elsa blir 2 maj

Svar på tråden Sparkonto?