• Tre barn79

Hemmamamma?

nån mera som har valt att vara hemma med era barn en längre tid,man känner sig ibland som att man är själv hemma med sin två åring de flesta börjar ju jobba vid 1,5år vilket jag annser för tidigt.

• Svar på tråden Hemmamamma?
  • mamma2004

Här där vi bor tycker jag det är ganska vanligt att man är hemma med barn, det är många som utnyttjar vårdnadsbidraget. Själv har jag varit hemma mer eller mindre i 5 år snart. Men då har jag tre barn, min yngsta är 1 år. Mina barn har bara gått hos dagmamma under hösten-07 och då var det bara halvtid. Nu är de hemma men äldsta går på barntimmar 3 ggr/v.

Vi går mycket på Öppen Förskola och det är många med lite äldre barn där.

• Jag o du

Jag va hemma i två år, sen började jag jobba lite, någon dag i veckan.. Va tvungen, jag hade helst varit hemma i minst 3 år.

• Tre barn79

ja jag är hemma utan bidrag har också tre barn och har valt bort dagis.

• Jag o du

Tre barn79 skrev 2009-02-12 19:12:10 följande:

ja jag är hemma utan bidrag har också tre barn och har valt bort dagis.
    Är din sambo ensam försörjare då? Undrar då jag själv helst vill vara hemma :)
  • Tre barn79
    Jag o du skrev 2009-02-12 19:22:15 följande:
    Tre barn79 skrev 2009-02-12 19:12:10 följande: Är din sambo ensam försörjare då? Undrar då jag själv helst vill vara hemma :)
    ja han jobbar 100% tjänar ca 18 efter skatt vi har tre barn,villa och jag får ju ut 3600 i barnbidrag vi lever bra,jag tror att har man inte dragit på sig för mycket lån mm skulle alla kunna om de vill vara hemma länge   
  • Jag o du

Tre barn79 skrev 2009-02-12 19:31:24 följande:

ja han jobbar 100% tjänar ca 18 efter skatt vi har tre barn,villa och jag får ju ut 3600 i barnbidrag vi lever bra,jag tror att har man inte dragit på sig för mycket lån mm skulle alla kunna om de vill vara hemma länge   
    Jag har också tänkt så, att man inte behöver ha så stora utgifter :)
  • Jen nifer

hemma mamma.. vet inte om ja får kalla mig det.

Men jag har medvetet låtit bli att aktivt söka jobb för att jag inte vill ha min dotter på dagis hela dagarna. Min dotter är 2 år och går 12 timmar i veckan, 3 timmar månd-tors

Nu har vi också valt att skaffa nästa barn, så min äldsta dottern iaf vara 4 år innan det blir dags för längre dagar på dagis, förhoppningsvis äldre än då, eftersom ja inte vill sätta nästa barn på dagis för tidigt heller såklart:)

Jag skulle lika gärna kunna vara hemma mamma helt, men min dotter älskar henne mysiga lilla dagisavdelning.

Mollys mamma
  • Jen nifer

kan tillägga att vi inte har några bidrag här.. Vi lever på sambons lön och barnbidraget då:) Har villa osv.. Han får ut ca 20-22 tusen efter skat.. Vi klarar oss, kanske lever vi ingen lyx. Men då föredrar ja hellre att kunna va hemma med barnen. De är lyx för mig:)

Mollys mamma
  • Tre barn79

skönt att höra att vi är flera som valt att vara hemma

• pigglet

Hej hej! Har varit hemma i 7 år nu, jobbar ibland 20% så min man får vara hemma en dag/vecka. Skönt att få komma ut och träffa lite annat folk ibland faktiskt, och så är det ju roligt att maken vill vara hemma också.

De 2 äldsta barnen har börjat på dagis när de varit ca 4 år, 2-åringen är hemma än. Jag trivs allra bäst när alla är lediga och hemma med mig, längtar till sport- påsk- och sommarlovet!

Det sägs att barnen är små så kort tid - lika bra ta vara på den!

Svar på tråden Hemmamamma?