Hej.
Har 3 tidiga (vecka 6-8) missfall bakom mig, efter det sista så krävde jag att dom skulle kolla upp vad det berodde på.
Fick lämna blodprover för att kolla infektioner, koagulationen, kromosoner m.m. Dom upptäckte då att jag har en liten kromosonavikelse, men inget som dom tror ska påverka graviditeterna. Fick däremot rådet att vid nästa graviditet be att få progesteron utskrivet, eftersom dom misstänker att min gulkroppscysta inte bildar nog hormon för att kunna bära en graviditet. Så när jag äntligen blev gravidigen igen, så blev jag satt på progesteron behandling i vecka 5 & det fick jag fortsätta med tills jag hade passerat vecka 13. ( då tar moderkakan över). Sitter nu med ett underverk på 4,5 månad i knä
Så ge inte upp. Fick gå på ultraljud varannan vecka medans jag var under behandling, mest för min egen skull. Min läkare menade att man kan inte göra nåt om det går åt skogen, men att känna sig lugn & veta att nån håller koll är minst lika viktigt. Det är ju ingen som vet om det beror på progesteronet att det gick bra den här gången. Men det är värt att pröva. Kommer att kräva att jag sätts på så tidig behandling igen om jag skulle bli gravid igen. Vissa läkare menar att man ska vänta till man kan se ett hjärta på ultraljudet, men då är det ju nästan försent för mig. Det är ju inte skadligt för kroppen även om det inte skulle funka, så det finns ju ingen anledning att vänta. Håller alla tummar för er.
Kram Linda med underverket William