• Princess1982

Låter ni era små sova ute?

Jag tror jag är fånig som inte kan låta min dotter sova ute. En dag kom vi hem från Öppna förskolan och dottern hade somnat i vagnen. Jag ställde henne utanför och gick in. Kunde inte slappna av...stod och kollade henne i fönstret hela tiden.

Nu när hon äntligen är här och vi har fått komma hem och bo tillsammans en tid så är jag sååå rädd att hon ska försvinna.

Har lyckats en gång, vi renoverar köket och då sov hon utanför fönstret där jag målade och hade babyvakt!

Fler som är som jag? Eller råd för att släppa taget lite i alla fall?

• Svar på tråden Låter ni era små sova ute?
  • Jessica1

Min lilla son sover i regel ute på dagarna. Jag har en babyvakt så att jag hör honom och tittar till honom så där var 20 minut. Oftast håller jag till på nedervåningen så att jag ser vagnen. Han sover ungeför dubbelt så lång tid ute som inne. Försök att ta det lungt, barn mår  bra av att sova ute. Du kan ju både se och höra din baby fast hon sover ute... Vad kan hända om du bor så till att du kan ställa ut vagnen?

~~~~~~~ Gustav 080509 ~~~~~~
  • hejpa

det är ju bara bra att hon får sova ute :)
    jag oroar mig mer för att ta mina till öppnis än att låta dem sova ute, haha. tyvärr så bor vi i lägenhet så de sover bara utomhus när vi hälsar på mina föräldrar. men då sover de hur länge som helst, tror bara att det är nyttigt.
    och det är ju inte som att du lämnar henne helt ensammen och aldrig kollar till henne, eller hur? :)

• Tualisa

jag är likadan!!! det är inte förrän nu när hon är 9 månader som jag haft henne ute två tre gånger.. med babyvakt såklart, annars skulle jag aldrig! jag går och kollar flera gånger... är också rädd att det ska hända något., fast jag vet att hon sover så bra utomhus.

har tom babyvakt inne när hon sover isovrummet och vi är i vardagsrummet.. alltid

Lilla Alva är här 080514
  • Ell

Jag låter henne bara sova ute när jag har uppsikt om henne, är lite  nojig då hon fortfarande har andningslarm och i vagnen har vi inget så då vill jag ha koll.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer & Junie ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Låter ni era små sova ute?