• wilda82

Ni som fått barn efter flera missfall..vad har ni för tips till mig som hoppas på detsamma?

Precis som rubriken lyder...har lätt för att bli gravid men lyckas inte behålla dem...undrar hur ni lyckades? Verkar finnas mycket kring omega 3, blodförtunnande mm...vad gjorde ni annorlunda när det gick bra? Är berädd att göra det mesta..kramar

• Svar på tråden Ni som fått barn efter flera missfall..vad har ni för tips till mig som hoppas på detsamma?
  • xxJessikaxx

Hej vännen, gick det inte vägen för er heller? Beklagar.
    Finns ju en del preparat, själv tog jag ju progesteronvagiatorer under min graviditet för man kan ha brist på det, men det hjälpte ju inte i mitt fall.
    Sen kan endel ordineras blodförtunnande, till ex Trombyl eller Fragmin men tyvärr skrivs det väl inte ut alltför frikostigt...

Själv gjorde jag en skrapning i fredags.

• Malinen

Jag fick 3 mf innan min underbara dotter kom till världen. Jag tog progesteron vaginatorer 3/dag till vecka 12 med henne.
    Nu försöker vi göra ett syskon men det går lite trögt. Har haft ett mf till efter dottern även då tog jag progesteron men då hade rönen ändrats så att jag bara fick 2/dag till vecka 8. Strax efter v.8 slutade fostret växa så om det blir nån mer gång så tänker jag kräva att få tom v.12.

Jag tänker också självmedicinera med 1/3 del albyl minor. Det är acetylsalisylsyra (stavas?) (Alltså, det som finns i en del värktabletter så som magnesyl och treo.) Asa är blodförtunnande och hjälper mot små proppar som kan förstöra tidigt i gravditeten och kan också hjälpa om man har immunologiska sjukdomar som hindrar graviditeten. Har kollat med min fertilitetsläkare, om man tar mindre än 75mg kan man vara säker på att fostret inte tar någon skada.

Ge absolut inte upp, det finns mycket hjälp att få... Man måste bara vara envis och träffa rätt läkare.

Och att få tre mf är ovanligt. Upp med hakan, du kommer att få din bebis snart det lovar jag, bara du orkar kämpa ett tag till. Kram

• TusseTvå

Malinen - Vilka veckor fick du dina tre missfall? Tidigt?
    /Kram

• Malinen

I olika veckor, första v.11 (ma fostret hade sluta växa i v7) andra i v.9 och tredje som var ett utomkvädes i v.6.
    kram tillbaks

Svar på tråden Ni som fått barn efter flera missfall..vad har ni för tips till mig som hoppas på detsamma?