• Hanna 77

Öppna förskolan - hur tidigt

Hej, där jag bor dröjer det ca 4 månader (!) innan föräldragrupperna startar. Det är trist för jag vill ha lite sällskap på dagarna. Är det någon vits för mig att gå till öppna förskolan med min son som är 6 veckor? Inte för hans skull utan för min. Går andra mammor med små barn dit?

• Svar på tråden Öppna förskolan - hur tidigt
  • Marina

Visst finns det de, men inte många och tyvärr får man lite dömande blickar för att man går så tidigt pga av alla sjukdomar typ RS virus mm....Jag börja gå med min son när han var nåt sånt 6-8 veckor....

André och Liam ska bli storebrödrar till en liten flicka...
  • Blyger

Jag gick första gången när min son var 1 månad för sällskapets skull... vi hade även en dag i veckan något som kallades för babycafé.... för barn under 1 år

Klart du ska gå!

• Teskedsmamman

Min mellankille var 6 dgar när vi var där första gången, lillkillen var nog 1 månad men han är född under sommaren när det är stängt, annars hade han också varit mindre... storebror behöver aktivering ändå

Finns det inget babycafé i närheten?

Fick 3 killar på 3½ år - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • cicci85

Med ettan började jag gå på ÖF när han va 5 veckor, då var det många andra mammor med småttingar där!
    vi hade en speciell dag när det va för bebisar 0-6 månader tror jag... En annan tid för 6-12 månader och flera tider när alla kunde komma!

Med tvåan har jag inte varit på ÖF alls...

• Hanna 77

Tack, det fins en dag för barn under 10 månader, kanske ska våga mig dit ändå... Det blir lite ensamt hemma själv hela dagarna.

• Marina

Jag väntar en liten nu i slutet på februari och hon lär inte vara gammal när vi går dit med tanke på storebror är 18 mån och behöver leka......

André och Liam ska bli storebrödrar till en liten flicka...
  • MKAsson

Jag började gå med min tjej när hon var runt 3 veckor. Och visst var det bara för mig, hon låg antingen och sov i liggvagnsdelen eller ammade när vi var där. Men jag fick chansen att prata med andra rätt nyblivna mammor. På de öppna förskolor jag har gått på har de haft småbarnsgrupper för barn upp till 6/8 månader. Jag har aldrig upplevt att jag fått dömande blickar, men visst har en del varit förundrade över att vi "vågat oss ut" så tidigt, jag har bara varit lika förvånad tillbaka för att de inte gjorde det...

Lycka till!

Svar på tråden Öppna förskolan - hur tidigt