• AAEV

Hur ung är en ung mamma?

Ja. Jag är precis fyllda 23 och många som tycker jag är alldeles för ung för att redan ha barn. Men jag fattar inte riktigt? För mig är en ung mamma typ 15-20.
    Vad tycker ni är en ung mamma och en vanlig mamma?

• Svar på tråden Hur ung är en ung mamma?
  • lovemyboys

Mysko, men yngre än 20=ung, äldre än 20="normal"....

Bättre en hängmatta i parken...än hängpattar till marken.....
  • AAEV

lovemyboys skrev 2009-02-09 20:07:34 följande:

Mysko, men yngre än 20=ung, äldre än 20="normal"....
    ja exakt. Visst i dagens mått mätt är jag ju rätt ung för att redan har barn, genomsnittsåldern är väl 29.8 eller något sådant.
    Men SÅ ung tycker jag inte att jag är :)
  • Nyfiken gul

för mig är det normalt att föda barn när man är 20 - då är man myndig och bor antagligen i egen bostad, jobbar/pluggar och lever liksom som en vuxen ....

är man mellan 14 och 19 är det att vara ung mamma.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Helennnna

som du säger 15-20. Jag är 19 så jag är väl ung, men jag tänkte när jag var 18 och blev gravid att, jag är redan redo och om två tre år så kommer det väl ändå vara dags att planera, så behöll det. Men sen när jag blev medlem här på familjeliv (när jag var gravid) så är visst ung allt upp till 30 värkar det som. Men men, jag älskar mammarollen.

• lyckligmamma

16-17 tycker jag e ungt

• Hannah76

En ung mamma för mig är 19 och yngre.
    Ja var 23 när jag fick mitt första barn, och jag räknar mig inte som ung mamma.

• Lia85

Jag tycker också upp till 20 år ungt. Jag var 15 när jag fick min son och hade en 24-årig mamma sagt till mig att hon var ung så hade jag nog undrat vilken planet hon kom ifrån. Det är en väldig skillnad...

• AAEV

Jag håller med alla.
    Jag har ju tagit studenten, jobbat några år och liksom gjort mitt som "ung" därför jag inte ser mig som ung.
    En som är 15 har ju inte ens gått ut högstadiet, det var ju hundra år sen jag gjorde det!

• Busemma

i Lund så är först föderskor i genomsnitt 30 år så då är tycker jag att jag är ung som fyller 23 i mars och ska ha första barnet i april.

Svar på tråden Hur ung är en ung mamma?