• DrKejs

Pappa! Vad är viktigast för dig: ditt barn, ditt jobb eller din hobby?

Jag har en fråga till alla er pappor.

Vad anser du är viktigast för dig? Är det:

* ditt/dina barn
    * ditt jobb
    * din hobby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 12:19
    Det verkar som om jag var oklar i ts.

Syftet med att ställa frågan är att jag fått höra att många pappor inte bryr sig om sina barn. Detta är något jag som pappa inte tror på eftersom jag själv anser att det allra viktigaste i mitt liv är mina barn.

• Svar på tråden Pappa! Vad är viktigast för dig: ditt barn, ditt jobb eller din hobby?
  • SkåneP

Jobb kan inte ställas mot barn på det sättet tycker jag.

Dvs motsättningen mellan
    vara tillsammans med barnen
    kontra
    se till att de har mat för dagen
    köper jag inte riktigt.

• DrKejs

SkåneP skrev 2009-02-10 12:46:01 följande:

Jobb kan inte ställas mot barn på det sättet tycker jag. Dvs motsättningen mellan vara tillsammans med barnen kontra se till att de har mat för dagen köper jag inte riktigt.
    Förstår frågan, men det handlar inte om att vara tillsammans med barnen.

Det handlar om att välja ett alternativ utgående från premisserna att du lever i Sverige och även fortsättningsvis kommer att ha tak över huvudet och mat på bordet oavsett vilket alternativ du väljer.
  • Rocker

Brnen så klart! Vilken jäkla dum fråga

• hellmaster

Rocker skrev 2009-02-10 19:02:26 följande:

Brnen så klart! Vilken jäkla dum fråga
    håller med!!!!den mest idiotiska fråga jag har hört!!!
  • MajkelV

Jag håller med om att frågan är ställd på sin s.k spets MEN.....

.... För mig är min närmaste familj dvs mina barn och min fru det absolut viktigaste som finns i mitt liv..... MEN......

.... För att min familj och jag själv skall ha ett drägligt liv så måste jag även ARBETA. Så i det fallet blir arbetet viktigt.. OCH...

.... Om jag skall kunna vara en bra make och familjefar så måste jag må bra och få ägna mig åt min intressen/HOBBIES emmelanåt...

Konklusionen är att allting i sig är viktigt men utgångspunkten är alltid FAMILJEN med FRU och BARN.

• Gorban

Innan jag fick barn levde jag för att jobba. Sedan jag bildade familj jobbar jag för att leva. Men jag försöker tänka på karriären ändå även om det inte längre är jobbet som definierar mig.

• Racer

Hobbyn är viktigast
    Nä, faktiskt inte, barnen kommer först.
    Jag har växlat ner mitt tempo.
    För tre år sen hade jag inte barn, studsade runt en del.

Har sett en del flygplatser....
    Och hotell.
    Och konferensrum.
    Nu är det pappa-ledighet fram till Augusti.

Datum Flight
    06.03.05 Paris-Hamburg
    06.03.04 Hamburg-Paris
    06.03.06 Stockholm-Hamburg
    06.02.28 Hamburg - Stockholm
    06.02.27 Manchester - Hamburg
    06.02.25 Hamburg - Manchester
    06.02.23 Athens - Frankfurt
    06.02.23 Frankfurt - Hamburg
    06.02.22 Cairo-Athens
    06.02.20 Sharm el sheik-Cairo
    06.02.15 Cairo-Sharm el sheik
    06.02.15 Athens-Cairo
    06.02.14 Hamburg - Munich
    06.02.14 Munich - Athens
    06.02.12 Paris-Hamburg
    06.02.11 Manchester-Paris
    06.02.10 Hamburg-Manchester
    06.02.08 Manchester-Hamburg
    06.02.07 Hamburg - Manchester
    06.02.06 Stockholm - Hamburg
    06.01.28 Frankfurt - Hamburg
    06.01.28 Madrid - Frankfurt
    06.01.27 Hamburg - Munich
    06.01.27 Munich - Madrid

• Cyberdansken

Självklart barnen. Jag tro dom flesta som säger att en pappa inte bryr sig om barnen menar att han inte bryr sig på just deras villkor.
    Men naturligtvis finns det undantag, pappor som inte lever med sina barn, inte pratar med dom, skickar brev eller ens betalar underhåll.
    Men dom är nog försvinnande få.

• Gnagarn

Baren förståss!

Ä andra sidan tror jag inte du får nåt annat svar här.

Visst finns det pappor som struntar i sina barn men de hänger knappast på FL om kvällarna och svarar i trådar som denna..

• Gnagarn

Ha ha ha ha ha...blev visst en Freudiansk felskrivning...ska givetvis vara "Barnen" i mitt inlägg ovan men det kanske var roligare med "Baren".....

• DrKejs

Gnagarn skrev 2009-02-17 22:45:14 följande:

Ha ha ha ha ha...blev visst en Freudiansk felskrivning...ska givetvis vara "Barnen" i mitt inlägg ovan men det kanske var roligare med "Baren".....
    Haha! Baren lät bra!
  • Lastbilsfarsan

Barnen är viktigast men för barnen skull måste man jobba och ha "egen tid"

Jobbet gör att jag kan skäma bort barnen lite med godare mat, resor, bra boende, leksaker och böcker, hitta på roliga saker osv.
    Egen tid gör att pappa blir gladare och en ännu bättre pappa.
    Men väljer tex att ta så lite övertid som möjligt, vill hellre vara hemma med barnen. Valt att stanna på ett jobb jag inte trivs till 100% med istället för att ta ett annat som betyder att jag skulle vara hemma mycket mindre.

Svar på tråden Pappa! Vad är viktigast för dig: ditt barn, ditt jobb eller din hobby?