Ni som går hemma som hemmafruar...
Eller vad man ska kalla det
Jag funderar på att ta vårdnadsbidraget och gå hemma med våran dotter, men nu har min mans bror börjar gnälla å säga att jag kommer tröttna och att jag smiter ifrån det jobbiga på jobbet(har sagt att jag ska byta jobb efter att barn nummer 2 kommer då jag inte trivs) MEN så är det INTE vill vara hemma med våran dotter och mysa och njuta henne, vill inte ha in henne på en förskola av olika anledningar(jobbar själv på fsk så vet hur det är, och visst det är olika från ställe till ställe men ändå...) och han menar på att vi är taskiga mot våran dotter om hon inte får gå på förskola att hon måste det och att jag måste jobba att det är nyttigt för oss!!
Men vi har kyrkan 7min prom väg från oss och där har de öppna förskolan två ggr iveckan med sång och det ääälskar dottern(på 1år) sedan ungeefär 3mins prom väg ifrån finns kommunens öppna förskola som har öppet 3ggr iveckan så NOG kommer hon att träffa kompisar och andra barn!!
jag jobbar just nu 100% och min man är föräldraledig...SÅ det här är något som inte kommer ske nu utan i aug då..
Men nu till frågan
Ni som ÄR hemma en längre period 2år och mer tröttnar ni ibland på att gå hemma? känner ni att ni får den sociala biten ni behöver och ert barn??
vad är för och nackdelar med att gå hemma??