• 3 hjärtan

Tips på hemmapyssel med ca 1,5 åring!

Hej! Jag är hemma med min pojke och kommer så vara till han är 3 år åtminstone. Jag känner nu att fantasin tryter på saker att göra hemma med honom, för de där dagarna man bara inte kommer ut pga väder, sjukdom eller annat.

Han är nu 17 månader och tycker fortfarande det är störtkul att stoppa allt i munnen

Vi bygger mycket med klossar, lite duplo, kastar boll och vanliga såna saker. Han är med i det vanliga jag gör, typ städa och jag sätter honom brevid i sin stol när jag lagar mat så han är delaktig där. Diska når han dock inte upp för att hjälpa med

När kan man börja med fingerfärg? Står på alla köpeförpackningar från 3 år, men om man kollar på egna recept så är det ju bara vatten och potatismjöl eller vanligt mjöl och salt, varför är det då 3 år på det?

Hoppas på många tips! Gärna tips på utelekar också om ni har det.

Nu ska vi ut och åka lite pulka i trädgården

• Svar på tråden Tips på hemmapyssel med ca 1,5 åring!
  • Emilia82

står 3 år som gräns på det mesta,men tex färg är ju ej så bra att äta så är någon vuxen med går det ju bra=) här hos oss iaf=) och trolldeg gillar döttrarna,även om hon minsta ej kan laga figurer=) (en som är ett och en som är 3)

• 3 hjärtan

Ja, jag vet att det står det på det mesta, därför jag tänkte att det kanske man kan ta med en nypa salt..

Ja, lera kanske man kan prova också... under förutsättning att man har uppsikt såklart.

Svar på tråden Tips på hemmapyssel med ca 1,5 åring!