• Kilisen

Äggdonation...

Äggdonation är enda lösningen för oss eftersom jag inte har några ägganlag kvar i äggstockarna. De vet inte vad det beror på, de tror att jag haft någon infektion tidigt i tonåren som satt sig på äggstockarna. Så det har ju blivit ett för tidigt klimakterie av det.

Ska på första besök till Åbo på måndag och jag antar att man då får recept på alla mediciner inför äggdonation, bla östrogentillskott och progesterontillskott. Dessa recept måste väl då skrivas över till svenska recept för att gå att hämta ut i Sverige antar jag?

• Svar på tråden Äggdonation...
  • crcr

Nej dom behöver inte skrivas om.
    Men du får inge högkostnads skydd med utländska recept

• aux

Jag har samma sak inga ägganlag - för tidigt klimakterie, men det har ingen aning vad det skulle kunna bero på.

Vet de att du har haft en infektion tidigt i tonåren?

/Aux

• Kickelina

Min läkare i finland sa vad jag behövde för mediciner..så min gyn hemma skrev ut recepten....på svenska recept.
    De omfattades av högkostnadskortet...tur det eftersom de kostar *skjortan...
    Lycka till...

• Linisen

Hej tjtjer!

I och med att de verkar om vi har blivit några stycken här kan vi inte då starta en egen tråd för oss ÄD tjejer?

När jag kom hit var jag nästan ensam om hela den här processen. Nu verkar det ju som om vi är fler, sorgligt nog fast sant i( positiv mening.)

Är det en bra ide?
    Att skriva vart vi befinner oss i hela den är processen och uppdatera hur det går?

Eller?

Kram Linisen

• pimpom

Låter som en utmärkt ide Linisen.
    Kram pimpom

• Kilisen

Jag vet egentligen inte själv om jag haft någon infektion i tonåren som satt sig på äggstockarna, men det var vad läkarna trodde. Kan ju bero på något annat.

En bra idé Linisen.

Svar på tråden Äggdonation...