• tjockmage 78

En lite lyxigare fruktsallad

Hej

Jag tänkte göra en fruktsallad till min man som fyller år i morgon. Han tycker inte om tårta och annat som jag tycker är himmelskt

Men då skulle jag vilja att fruktsalladen var lite lyxigare än bara apelsin, äpple, banan som det kan bli till vardags.

Skulle bli glad för tips!

• Svar på tråden En lite lyxigare fruktsallad
  • Alle

Apelsin
    äpple
    banan
    jordgubbar
    litchi
    carambole
    honungsmelon
    plommon
    mango
    vindruvor

mm

Kolla vad som finns i fruktdisken, blanda säsongens med lite exotiska frukter.
    Supergott med vaniljvisp till fruktsallad.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Alle

färsk ananas
    granatäpple
    passionsfrukt

är flera som jag kommer på.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Maria40

Det viktigaste för en lyxig fruktsallad tycker jag är att använda färska frukter och inga burk-frukter.

Apelsin & banan tycker jag är en bra bas, sedan hade jag haft även ananas, vindruvor och lite beroende på vad som ser fräscht ut i affären. Köpte färska hallon för någon vecka sedan, de var jättevackra men helt smaklösa, dög möjligen till dekoration.

• Alle
    Maria40 skrev 2009-02-06 12:23:36 följande:
    Det viktigaste för en lyxig fruktsallad tycker jag är att använda färska frukter och inga burk-frukter.Apelsin & banan tycker jag är en bra bas, sedan hade jag haft även ananas, vindruvor och lite beroende på vad som ser fräscht ut i affären. Köpte färska hallon för någon vecka sedan, de var jättevackra men helt smaklösa, dög möjligen till dekoration.
    Ja, sjävlklart färsk frukt, inga burkar eller frysta. Bara det höjer ju lyxfaktorn
  • LillaPärlan

Jag brukar köpa frysta hallon och blanda i. Efter att ha tinat dom på hushållspapper. Älskar hallon:)

• Maria40

LillaPärlan skrev 2009-02-06 12:40:20 följande:

Jag brukar köpa frysta hallon och blanda i. Efter att ha tinat dom på hushållspapper. Älskar hallon:)
    Blir inte hallonen väldigt rinniga? och förstör resten av salladen?

Älskar också hallon
    Nu blev jag såååå suuugen på fruksallad, tror vi ska ha det på lördag som efterrätt.
  • LillaPärlan

Maria40 skrev 2009-02-06 12:45:59 följande:

LillaPärlan skrev 2009-02-06 12:40:20 följande:
    Blir inte hallonen väldigt rinniga? och förstör resten av salladen?Älskar också hallon Nu blev jag såååå suuugen på fruksallad, tror vi ska ha det på lördag som efterrätt.
    Jag brukar lägga ut hallonen på hushållspapper så att de ligger ett och ett. Under tiden de tinar så suger pappret upp det mesta av "isen" som smälter. Det kan hända att man får byta papper nån gång under tiden om det blir för blött.
    Jag blir nöjd med det resultatet. Tycker inte att de blir mer rinniga än t.ex. apelsin.. Dock inte så petig av mej;)
  • Maria40

Det ska jag testa på lördag. Tack för tipset!

• mammatalman

vattenmelons "bollar" eller tärningar. o servera fruktsalladen i vattenmelonskalet

• styggingen

Varför började jag läsa den här tråden! Hela huset är tomt på frukt, inte ett bär i frysen och jag kan inte åka till affären för jag har druckit vin...

• tjockmage 78

tack så mycket för alla tips!

• youhanoun

lägg till en klick vanilj kessela så blir den genast lyxigare

• Lilla fii

Om du funderar på att ha i hallon, rek jag färska.

Mamma till prinsessan Nomi 22/6-07
  • MBert

Eller gör en ljummen fruktsallad med mörk choklad på. Mums!!!

Man lägger fruktsalladen i en ugnsfast form och antingen hyvlar/river man mörk choklad ovanpå innan den åker in i ugnen eller så häller man på det efteråt och låter det smälta på frukten (tycker jag blir godast).
    Det är att piffa till en fruktsallad och få det extra lyxigt!

• LanaLee

Det är ju ännu godare att ha på vit choklad eller blanda dessa
    :d

Svar på tråden En lite lyxigare fruktsallad