Dopdräkt till pojke - förslag?
Har någon ett bra förslag på dopdräkt till en pojke? Vi vill inte ha en klänning. Han är stl 74/80. Gärna någon bra sida på internet. Tack!
Har någon ett bra förslag på dopdräkt till en pojke? Vi vill inte ha en klänning. Han är stl 74/80. Gärna någon bra sida på internet. Tack!
Fast det är ju det som är vitsen med en dopklänning, att de ska vara vita och rena inför dopet, precis som alla som konfimerar sig har vita dräkter, sen efter cermonin kan man ju ta av den och ha fina vanliga kläder under!
Vi har funderat på en liten kostym, hur gulligt som helst=)
Hej jag har en bra hemsida åt dig med jättefina dopklänningar, men även byxor och skjorta åt pojkar. Jag köpte en klänning där åt min och han blev så fin på dopet!
http://dopklanningar.blogspot.com/
Barnet kan ha vad som helst på sig. En släktning till mig hade små fina sjömanskostymer på sina pojkar. Dom var jättefina.
Jag skulle helst vilja hitta en helvit dräkt till honom. Liknande en dopklänning fast med byxa. Svårt att hitta något som känns 100%.
fast om man nu väljer att döpa sitt barn så tycker jag man bör ha en dopkläning, det är ju en del av dopet att det ska vara en stor kläning som de ska växa in i.......
Det finns ju dopkostymer till pojkar. Jag har sett sådana på större babyaffärer, som till exempel Babyland. Är inte helt säker på vart jag såg dem, men det finns säkert på internet också. www.sakerochsockor.com/ har en dopkostym i alla fall. Min son ska däremot ha dopklänning.
På minimundus.se finns fina kläder till dopet ifall man döper lite större barn el om man inte vill ha dopklänning.
När vi döpte vår 1-åring var han klädd i hängselknickers i oblekt lin/bomull och en farfarströja i oblekt lin/bomull med träknappar. Så söt! Såg ut som en liten Amish-pojke
Tack för alla tips!
Vi kommer ha en vit sjömanskostym på vår son när vi döper honom i april. Helt ok enligt prästen och känns helt rätt för oss då vi bor vid havet och sonen kommer vara 6 månader när han döps och lite större än vanligt.