• ÄngelnDennis

Stora prematurer/barn

Hej! Jag har en son som föddes den 8 okteber och blir nu 4 månader. han föddes 7 veckor för tidigt och vägde 2737 gram när han föddes. Nu blir han som sagt 4 månader den 8:e och väger HELA 8,1 kg. (korr är han 10 veckor)

Behöver jag vara orolig, eller ska jag inte bry mig om det? han har ökat MYCKET ivikt.

• Svar på tråden Stora prematurer/barn
  • Alfy85

Prata med din bvc om du är orolig över hans vikt.Tror ju inte att det är nån fara men som sagt prata med din bcv och se va de säger. Våran son är 13 månader (11mån korr) och han väger nog nu ca 8kg.

• ÄngelnDennis

jag får ringa henne och säga som det. Att jag är orolig.

• Atredot

Min dotter är född v. 34+4 den 24/9 vägde ca 2,5kg 46cm då nu ca 4mån väger hon lite över 7kg och 58cm. Min bvc sköterska tycker inte att det är onormalt, hur lång är din grabb?

• ÄngelnDennis

sist jag mätte honom (Den 13:e jan) var han 62,5.

• ÄngelnDennis

Han vägde som minst 2410 gram.

• JessAnn

min kille är 5 månader korrigerat 2 månader o väger över 6 kg men är bara 55 cm lång. BVC o neo tycker det är bra.

• ÄngelnDennis

Då borde jag inte oroa mig?! elr, vad tycker ni? Ska jag ringa iaf och höra med henne?

• TheSunset

jag hade nog ringt och hört för 1,9 kilo sen den 19 dec tycker jag e rätt mkt...

Det e ju nästan 2 kilo på 6½ vecka...

♥ ♥ Hampus 990910 & Julia 061101 & Maxmillian 081124 ♥ ♥
  • ÄngelnDennis

Jag ringer i morgon bitti till henne så får hon avgöra. Sen kan man dikutera vad som är normalt och inte normalt. Om det nu finns nått sånt.

Kika gärna på bilderna på honom. Han ser verkligen inte så tjock ut. Normal mullig bebis, anser jag.

Svar på tråden Stora prematurer/barn