• vill bli mamma meddetsamma

marbodal? ballingslöv? ikea?

Vi har percis köpt hus som ska renoveras innan vi flyttar in. Nu pratar vi om kök. Vi är inne på Ballinslöv Line i vitt men det är så fasligt dyrt då vårt kök är stort. Någon som har erfarenhet av Marbodals kök? Ikea har ju fina kök men det hade varit kul med kök från någonannanstans.

Någon som kan väga kök för och emot mellan märkena eller bara har något, vad som helst, att säga om kök??
    Tar tacksamt emot alla svar!

• Svar på tråden marbodal? ballingslöv? ikea?
  • jenny b

vi köpte från ett företag som specialtillverkar sina kök i polen... detta innebar att vi kunde få köket precis som vi ville, med mått på skåp & dylikt...de flesta andra har ju bara standarmått på skåpen...

• vill bli mamma meddetsamma

oj det låter fint. blev det dyrare än om ni anlitat ett "vanligt" företag här?

• Julia82

Hej! Vi köpte Ikeas Lidingö, och är otroligt nöjda! De finns bilder på min sida om du vill kika =) Va också inne på att köpa nått annat kök först, men eftersom vårt också är stort så skulle de kostat supermycke! Kika gärna in på min sida, där finns lite bilder! Lycka till!

• Kayn

Vi köpte oxå IKEA efter att ha tittat runt på dom flesta andra kök och är supernöjda. Dock köpte vi vitvarorna från annat ställe så säger vi det inte är det ingen som tror det är IKEA Tidaholm kök

Mamma till Wilhelm 070114
  • kenzo123

Hej!
    Vi har precis bytt köket i vårt hus. Det blev ett från Ballingslöv, luckan heter studio om jag inte missminner mig. Vi är supernöjda! Blev dyrt men det var absolut värt det. Vi satte in det själva och hade inga problem alls. Planlösningen vi ville ha gick inte att få till på IKEA så vi valde att lägga ner extra pengar på att få det som vi ville.
    Hoppa att ni kommer fram till något!

• Snöbär

Vi köpte kök från Epoq, samma prisklass som IKEA men kändes lyxigare. Är jättenöjd, och känner flera som handlat där som är nöjda.

• Åsa Lund

Vi har bytt luckor i ett gammalt (-99) Ballingslövkök som var helt i ek. Nya luckan heter Style, vi är supernöjda!
    Ryktet säger att Marbodal tillverkar IKEAs kök...

• smulan1704

Jag har länge kikat på kök från Vedum kök och bad.. Finns massa fina där..!!!

Kolla in Vedum.se

• Susanne905

Vi har Marbodal Form cremefärg, valnötsbåänkskivor och enbart köket kostade ca 115' men då hade vi grova rabatter. Med vitvaror gick kalaset på 170' ungefär. Vi har ganska stort kök med en köksö i mitten. Bilder finns på

vrthusbygge.blogspot.com

Svar på tråden marbodal? ballingslöv? ikea?