• Lithe

Vikt på katt?

Hur mycket väger en vanlig "bondkatt" eller en normalstor huskatt?
    Vi ska titta på en sibirisk katt imorgon och undrar lite över skillnaden i vikt.

• Svar på tråden Vikt på katt?
  • vackrastarflow

Min tösabit väger 3,6 kg. Men hon är nog rätt liten. En sibbe är väl ganska mycket större.

• Lithe

Ja, han vi ska titta på imorgon vger 8,5 kilo. Vet du hur länge de lever?

• ajkw

De brukar väga ca 4 kg men sen beror det på om den är kastrerad/steriliserad eller om den är en inne/ute katt!

Har även fått funderingar på en sibirisk kisse!! Läste på nåns blogg om att deras 3 månaders kisseunge vägde 4 kg :O Haha!!

• Lithe

ajkw skrev 2009-02-01 21:47:35 följande:

De brukar väga ca 4 kg men sen beror det på om den är kastrerad/steriliserad eller om den är en inne/ute katt! Har även fått funderingar på en sibirisk kisse!! Läste på nåns blogg om att deras 3 månaders kisseunge vägde 4 kg :O Haha!!
    Oj! 4 kilo på en 3 månaders unge?
  • Titrania

Min stora hankatt (steriliserad, 6 år) väger nog nånstans mellan 5-6 kg. Småtjejerna väger mkt mkt mindre.

• ajkw

Det är typ som hunden min väger o han är 4 år :P
    Men de sibiriska väger väl allt mellan 8-12 som normalt va?!

• Lithe

ajkw skrev 2009-02-01 21:50:25 följande:

Det är typ som hunden min väger o han är 4 år :PMen de sibiriska väger väl allt mellan 8-12 som normalt va?!
    Ja, något sådant. Jag har läst allt mellan 6-10 kilo, men det är nog individuellt och hur mycket mat man ger dem ;)
  • ajkw

Lithe skrev 2009-02-01 21:53:46 följande:

ajkw skrev 2009-02-01 21:50:25 följande:
    Ja, något sådant. Jag har läst allt mellan 6-10 kilo, men det är nog individuellt och hur mycket mat man ger dem ;)
    Har väl snarare med vad de får för kroppsstorlek skulle jag tro! Sen lär ju maten och få sin roll i det hela också!
  • Lithe

Ja, vi får se hur frälsta vi blir i kisse-missen imorgon.... kostar ju en hel del också.

• ajkw

Lithe skrev 2009-02-01 21:56:49 följande:

Ja, vi får se hur frälsta vi blir i kisse-missen imorgon.... kostar ju en hel del också.
    Hur gammal e missen ni ska kolla på?! Har inte sett några direkta priser på rasen, vet du vad de ligger på?!
Svar på tråden Vikt på katt?