• Shorona

Är det okej att supa 1dag varje helg om man har barn? Läs Ts!

Nu menar jag då om barnet är hemma med den andra föräldern eller barnvakt, man blir full och blir då bakfull dagen efter. Varje helg!

Det är vi som är familjen G(-illerström)!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-01 19:18
    Glömde: Om barnet/barnen är under 8 år.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att supa 1dag varje helg om man har barn? Läs Ts!
  • Candra

För mig är det fel, MEN om man nu promt ska göra det så beror det på åldern på barnet... Men känns ansvarslöst enligt mig.

• viseversa

Nej! kanske på tiden att växa upp och ta sitt ansvar VARGE DAG när man får barn. Men någon gång ibland tycker jag inte är fel. men varge helg nej absolut INTE!!

• Linda1976

Nej, inte varje helg. Men att gå ut och festa nån gång då och då är helt ok. Att bli full/bakfull är också ok - om den andra föräldern har huvudansvaret för barnet. Däremot inte SÅÅÅ bakis att man sover till kl 16.00 med undantag för att gå upp å spy. Sånt får man ha klarat av innan barnen föds.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Tant Green

Om den andra föräldern tycker att det är ok så ser jag inga problem med det. Man kan ju t.ex. bestämma att den ena föräldern tar hand om barnen hela lördagen och den andra hela söndagen, då kan man ju turas om att var bakis om man tycker det är kul. Visst kan man tycka att det verkar trist att aldrig umgås hela familjen tillsammans, men det är ju upp till varje familj att bestämma. Jag tror inte barnen mår dåligt av att bara träffa en förälder i taget.

• Moonis

Nej, tycker det är för mycket vare sig man har barn eller inte. Så höll man på i gymnasiet (knappt det ens).

• Schnooglewookiemush

Nej, jag tycker inte att det är sund livsstil oavsett om man har barn eller inte. Ser ingen mening med att bli full en gång i veckan.

• qattla

NEJ, absolut inte. Fulla ska inte vistas runt barn även om det finns någon som är nykter, är min fasta åsikt.

• nano

Nej tycker itne att det är bra för kroppen att bli full en gång i veckan, oavsett om man har barn eller ej. Men jag tänker ju inte sträcka mig så långt som att börja kritisera dom som gör det för så länge nån har koll på barnene så är det ju "lagligt ok".

• lövet2

Nej, det tycker jag inte är OK. Inte när andra får lida för det! Vill man supa ihjäl sig i sin ensamhet, så är det upp till var och en däremot ...

...and we prepare...for combat - to the death!
Svar på tråden Är det okej att supa 1dag varje helg om man har barn? Läs Ts!