• tvilingmor

    Vilka utflykter med 1,5 åring i Thailand??

    Vi ska åka till Phuket nu i mars med våra tvillingtjejer på 1,5 år? Nu undrar jag hur pass mycket utflykter man kan göra med så små barn. Kan man tex ta sig med longtailbåt ut till andra öar?? Och i så fall finns det flytväst att tillgå?? Ni som har erfarenhet av detta kan väl berätta hur ni gjort.

    Jättetacksam för många svar!

  • Svar på tråden Vilka utflykter med 1,5 åring i Thailand??
  • MizzC

    Hej.

    Jag kan inte dela med mig om vad för utflykter ni kan ta. Men vi ska också åka till Phuket den 10 mars., när åker ni? Sonen är 1,5 år han med :)
    Men har hört att det inte ska va några problem att ta med barnen på båtturer.

  • Domi

    Jag skulle INTE rekommendera elefantturer med en 1,5 åring. Turerna går ofta upp längst med ett berg edyl och ingen sitter fast vilket leder till att man måste hålla i sitt barn hela tiden. Jag hade min 7 månaders i bärsele, men 4 åringen höll på att ramla ur och fick tillslut sitta på elefantens hals med föraren - iofs ett oförglömligt tillfälle

  • tvilingmor

    Hej MizzC!

    Vi åker den 4 mars till Kata beach..längtar!

  • Susiepie

    Vi var med en 1.5 åring och en 6 mån till KAta i dec och vi var på båtutflykter och så åkte vi bil på olika resmål och kikade så det mesta går att göra med småbarn tycjer vi iallfall! :)

    Men jag skulle inte sätta upp dom små på elefant helt plötligt får dom spel och ska ner och vill inte :)


    Livet är fullt av kärlek!
  • Myransmamma

    Var på Phuket, Bang Tao, över jul och nyår med min 1,5 åring. Hon var inte med vid några utflykter mer än till marknad och båttur med longtail. Vi hade flytväst med oss som vi hyrt hos räddningstjänsten i vår kommun. Det funkade jättebra. Lycka till...

  • resemamman

    Vi har gjort ett par långresor med våra barn när de varit mellan bebis och 2,5 år. De har hängt med på de flesta utflykter, tex longtailbåt, enklare trekking (i bärstol/sele), nattmarknad, elefantridning med 2,5 åringen mm

    Det finns sällan/aldrig flytväst till små barn. Så om ni ska åka båt, ta med riktiga räddningsvästar.

  • Emzzian

    Hej. Jag tog med min 1,5 åring till Thailand. Långtail båt till Phi Phi och krabbi samt åkte vi båt upp till koh samui och det var inga problem. Vi tog också en elefanttur med barnet och hon tyckte det var hur kul som helst sen fick hon mata den med bananer efteråt :). Helt fantastisk resa

Svar på tråden Vilka utflykter med 1,5 åring i Thailand??