• Give and Live

Vem vill ha mina ägg?

Hejsan alla höns!
    Jag har några ägg att bidra med.
    Har tidigare genomgått en, milt sagt, misshandel av mig själv för att donera mina ägg.
    Dessa har tydligen stor efterfrågan ute bland allmänheten.
    De var lite väl försiktiga med stimulansen så det slutade på 8 plockade ägg som gick till ett par. Hade de kunnat plockat 10 hade det gått till 2 par.
    Har tydligen inte gett någon liten varelse än.....
    Hade jag fått önska så hade mina 8 ägg gått till 8 olika mottagare.
    Detta skulle öka chansen att det blev något, tror jag. Vad tror du?
    Tänk om kemin inte stämmer med det paret som får alla mina 8 ägg?
    För att vara donator kan man inte ställa några som helst krav på mottagarna, men kraven har väl kliniken redan ställt!
    Jag är så himla villig på att göra detta för mina medsystrar, men skulle jag som donator kunna få önska vem som ska ta emot äggen?
    Eller kan jag bli "privat" donator till någon som jag inte känner sedan tidigare?
    Om jag tycker att personkemin stämmer.
    Jag vill så gärna ge av det jag kan, bara för att jag kan.
    (passus: jag är även en jävel på att dra upp bilar ur diket;).
    Känner att om jag gör denna självuppoffrande misshandel igen så vill jag att det blir något!
    Då kan de få stimulera fram hur många ägg som det bara går, ju!
    Ha så kul så länge.
    Önskar höra dina tankar.
    //Kram, Give and Live

• Svar på tråden Vem vill ha mina ägg?
  • NenneN

Jag förstår inte riktigt vad du menar?

Doner ägg kan du göra till en vän, sk privat donator om det är någon du känner som behöver och du vill ställa upp.

Annars kan du inte välja vem som får dian ägg.
    Och att det inte blivit något är inte helt konstigt.Det kan vara ägg som inte varit tillräckligt bra för en graviditet, spermierna den befruktats med kanske inte har varit bra, eller embryot kanske inte vidareutvecklats eller fäst i livmodern på kvinnan.Det ka ta många försök inna  det sker något riktigt.
    Förstår att du vill att det ska bli något men så ser det inte ut.Fick du inte tilräckligt med info inan du donerade?

• NenneN

Sen tror jag inte de radar upp paren som står i kö för ÄD för dig att godkänna.Tycker det är märkligt att du verkar veta så pass lite om ÄD, men är givare?

• mulan

I Sverige är donatorn alltid anonym för föräldrarna men barnet kan vid 18 års ålder få veta vem som donerade äggen om h*n vill. Så du kan inte själv välja ut vilka som ska ta emot dina ägg.
    Men hör av dig till närmaste klinik för ÄD igen och erbjud dig att donera igen. Vi är många som behöver hjälpen.

Hoppas på ett mirakel
  • anemonasussegotta

Visst kan du önska vem som kommer att ta emot äggen, men det kommer inte att bli så, om det inte är din egna syster typ som behöver dom.. annars tillämpar man ju i Sverige korsdonation. Det tycker jag låter rimligt och bra, för det skulle kännas väldigt märkligt om man tex donerade ägg till vänner och bekanta som har problem. Det kan ju tex uppstå lite etiska konflikter om man någon gång i livet blir osams och går olika vägar... ett troligen ovanligt men dock tänkbart läge som kan uppstå. Visst, det kan uppstå mellan syskon också, men där har man ju redan banden på ett annat vis liksom, och hade syrran fått barn utan donation tex så hade det barnet ändå haft en del av dina gener i sig eftersom ni kommer från samma släkt liksom..

Man ska nog inte förvänta sig för mycket som donator. Det är så himla mycket som ska klaffa för att det ska ta sig. Dessutom har ju i princip alla ägg dom sätter in, förutom de första, varit frysta innan, med lite större risk för att det inte är ok när det tinas upp igen.

Du är GULD värd som donerar ägg!!! Mer än guld.. Fortsätt så så kommer du säkert att få höra en dag att det blivit något!! Men du kan nog räkna med att hur tråkigt det än känns för dig att det inte blir något - så finns det alltid ett par vars tillvaro mer eller mindre rasar samman varje gång det inte blir något. Och den dagen det blir så har DU hjälpt till att bilda en familj och gett en obeskrivlig lycka!!!

1000 kramar till dig som har gått igenom "misshandeln" och ytterligare en miljon typ om du kommer gå igenom fler!!!

• g 69

Jag vill gärna ha dina ägg. Men jag är 40 år och måste då vända mig till Umeå universitetssjukhus. Vi bor i Hälsingland.

Kram

• sosobaby

jag vill gärna!
    om du tycker jag passar?

Svar på tråden Vem vill ha mina ägg?