• Kilisen

Behöver svar.

Första gången jag skriver här, har skrivit några gånger på vill ha barn.com. Jag och min man gjorde en äggdonation på SU i januari och jag blev gravid, men fick ett tidigt missfall. De lovade oss att vi skulle få göra ett nytt försök innan sommaren, men när det var dags blev donatorn sjuk. Nu är vi på gång i höst både på SU och på AVA i Åbo. Undrar nu om det är någon som bor i Halmstadtrakten som håller på med äggdonation. Är det någon som vet något ställe här eller i Göteborg eller Malmö där man kan gå och göra ultraljuden innan och ev efter insättning i Åbo och om det finns någon läkare somkan skriva över recepten på svenska.

Undrar även om det är större risk att få missfall vid äggdonation än vid vanlig IVF. Är orolig eftersom jag haft ett missfall. Är det större risk att jag får missfall igen eller att chanserna med äggdonation också är mindre eftersom jag fick missfall första gången? Hoppas verkligen på att bli gravid i höst. Lycka till alla som är på gång.

• Svar på tråden Behöver svar.
  • chantii

Hej!

Jag undrar bara varför ni har tagit hjälp av äggdonation?
    Själv är jag rädd för att mina ägg inte funkar, och försöker finna lite fakta.
    tack

• crcr

Vad är det för mediciner du behöver ?

• Big eyes

Chantii, jag tror inte du behöver oroa dig...för kliniken du går på har ju gjort hormonprover på dig och med detta kan man se om FSH (ett hormon) är för högt osv...
    ni kanske måste bara använda er av ISCI metoden för att simmarna ska kunna befruka äggen. Men fråga din läkare han vet bäst!
    Kilisen-nej risken för missfall är inte högre vid äggdonation...vad jag vet iallafall.

Svar på tråden Behöver svar.