• Eliana

Söka Chilenska bio-mamma på Facebook, men HUR gör man?

Hej. Är adopterad från Chile, kom hit augusti -75 med min tvillingsyster har haft en bra uppväxt. Men, nu är vi vuxna, har egna barn, och man vill gärna börja söka sina rötter, har haft kontakt med AC, men inget resultat, VET NÅGON hur man kan söka? Har försökt på facebook, men lyckas inte, gick in på sök, och grupper för adopterade, sen tittade jag på andra nätverk, skrev Chile och mammas namn Juana Coronado, vi är födda i Valdivia Södra Chile enligt adoptions-papprena. Men hur kan man söka, någon som lyckats?

• Svar på tråden Söka Chilenska bio-mamma på Facebook, men HUR gör man?
  • Esperando

Har du kontaktat Sename?

• Camarogirl

Jag har nyss sett min bror på Facebook. Han finns dock i Sverige, men jag känner honom inte och har aldrig träffat honom. Han har ett namn som han inte är helt ensam om, men jag tog det på utseendet, han ser ut som mej! Det var en riktigt skum känsla att se hans bilder... (Kommer ej kontakta honom av olika skäl!)

Föreslår att du prövar olika sökningar, om din mor ej finns på Facebook och det är där du vill leta, så sök på ort och efternamn. Kanske finns någon annan i hennes familj registrerad. Du behöver ju inte hålla dig i grupper för adopterade, sök fritt på hela Facebook! Hur stor är orten ni är födda i? Kanske finns det andra därifrån, som känner till din mors namn även om de ej är släkt!

• Eliana
    Svar på #2
    Hej, orten är väldigt liten, Fick se en med samma namn, men det går inte se bild el se information vart hon bor. En vän hade hon i USA. Semane har vi kontaktat, men inga resultat tyvärr. Har försökt med utlans-eniro, men inget napp, det är på Spanska, el så är det personer i USA, är så dålig på dator, men ska inte ge upp, ska försöka mera.
    Va roligt att du fick tag på din bror, ja det är speciell känsla, man vill ju gärna veta hur dom mår. Hej hej
  • Eliana
    Svar på #3
    Sename menade jag, skrev fel, hi hi
  • Thalis
    Eliana skrev 2009-01-31 12:58:06 följande:
    Hej. Är adopterad från Chile, kom hit augusti -75 med min tvillingsyster har haft en bra uppväxt. Men, nu är vi vuxna, har egna barn, och man vill gärna börja söka sina rötter, har haft kontakt med AC, men inget resultat, VET NÅGON hur man kan söka? Har försökt på facebook, men lyckas inte, gick in på sök, och grupper för adopterade, sen tittade jag på andra nätverk, skrev Chile och mammas namn Juana Coronado, vi är födda i Valdivia Södra Chile enligt adoptions-papprena. Men hur kan man söka, någon som lyckats?
    Har du inte ett andra efternamn på din biologiska mamma? Tror att det blir lättare att hitta rätt person med båda efternamnen..
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Esperando

Be hjälp av nån spansktalande om skicka ett meddelande till hon du hittat.

• Eliana
    Svar på #6
    Vi har inte hela namnet...det är så synd..vill verkligen kontakta vår biologiska mamma, hoppas hon har det bra, man undrar ju
  • Pumanprinsen

Hej!

Kan du spanska? Behöver du hjälp med att skriva så säg till

• Eliana
    Svar på #8
    Vi har vänner annars som kan spanska så nej tack, men tack ändå, snällt att erbjuda dig, men skulle det strula allt för mycket kanske vi kontaktar dig. hej hej
  • Eliana

Är du adopterad? Har du gjort eftersökning själv eller? hur gick det isåfall, hur gick du tillväga?

• Pumanprinsen

Jag är inte adopterad. Mina föräldrar är från sydamerika.
    Lycka till!

• Eliana
    Svar på #10
    Men måste ju bara berätta, hittade en kvinna på Facebook, efter mycket letande,,,,,hon har samma namn som våran biologiska mamma ju men bor inte i Chile utan oj..nu minns jag inte...Chicago om jag minns rätt, jag skrev till henne, men fick inget svar.....väntar och hoppas på svar
  • Post partum

Har du sökt på Playahead? Har en kompis från Centralamerika och hon säger att det är populärare än facebook i länderna därikring.

• Eliana
    Post partum skrev 2009-03-02 14:22:35 följande:
    Har du sökt på Playahead? Har en kompis från Centralamerika och hon säger att det är populärare än facebook i länderna därikring.
    Jasssssssåååå ska kolla upp det, tack
  • Post partum

Insåg precis att jag svamlade något rejält när jag skrev det där. Hi5 skulle det stå, alltså www.Hi5.com

Sorry om mitt förra inlägg var något missvisande!

Svar på tråden Söka Chilenska bio-mamma på Facebook, men HUR gör man?