• Kajak

utomhus?

Hej!
    Måste fråga er nåt som jag kom precis på nu på morgonen.

Bebisar som kom ut till världen för tidigt.
    Får dom vara ute hur som helst eller finns det en viss temperatur på hur kallt är ute så bebisar får vara ute???

Vår dotter kom 4 veckor tidigare.
    Tänkte gå ut med henne o hennes storasyskon men sen såg jag att ute är minus 10 o det är dimmig ute.

Hur gör ni?
    Jag glömde fråga personalen på BB vad dom tycker/vet om det?

• Svar på tråden utomhus?
  • linedja

När vår son födde (v. 36) så sa de å oss att man kan vara ute när det är kallt. Dock ska man vara lite försiktig om det är fuktigt ute... och det antar jag att det är om det är dimmigt..

• FruGustavsson

på vanliga bebisar är minus tio rätt kallt..men i vagnen blir det varmare och det beror såklart på hur länge ni tänker vara ute och luftfuktighet osv. Till oss sa de (född 7v förtidigt)att 5-7 minus var max, men att vi framförallt skulle kika mycket på andningen och gå in om den verkade bli ansträngd..

• Babe

Vi bor i norr och har barn födda i v33 resp 35. Alla har fått sova ute i vagnen från när de varit ca 5v (hemma från sjukhuset). Jag har kallare än -20 som köldgräns, men har alltid en tempmätare i vagnen... det blir varmare än man tror i vagnen, risk att man klär dem för mycket =) Det är farligare att klä barn för mycket!! Frisk luft stärker lungorna =)

• Babe

Tänk på att ställa vagnen så det inte blåser in, då hålls värmen inne i vagnen...

Kalla händer och fötter efter utevistelsen tyder på att småttingarna behöver mer kläder... =)

Ha det skönt ute!!!

Svar på tråden utomhus?