• Anonym (känslig?)

Smeknamn på mig och dottern????

Jag vet inte riktigt hur jag ska reagera...
    Min sambo kallar sin dotter på 4 för Stumpan och Snäckan alltsom oftast.Och det kallar han även mig ibland.
    Men problemet jag har är att jag känner mig kränkt och tycker inte om att han kallar mig samma sak som sin dotter.
    Är jag löjlig?

Tycker att det rent ut sagt känns förnedrande.

Snälla ge mig lite feedback på detta.

Jag har sagt åt honom och han respekterar det men tycker att jag e fånig.

Mvh

• Svar på tråden Smeknamn på mig och dottern????
  • Anonym (känslig?)

Det känns förnedrande att han tilltalar mig precis som han gör med sin 4åriga dotter.
    Som om jag vore en liten unge jag med.

Äsch jag e säkert bara löjlig *S*

• Anonym (tim)

Är det just det namnvalet som stör dig att du associerar det med ngt annat än familjär kärlek så det blir konstigt att även er dotter blir kallad så. Eller är det bara att ni har samma smeknamn. För älskling ex kan man ju kalla flera fast med olika innebörd.

• Leica

Jag förstår inte vad som är kränkande....faktiskr.

• Anonym

Lite fånigt kanske?

Det låter typ som om att det är kränkande att bli kallad för något din dotter kallas för. Och att du inte vill förknippas med henne.

Eller är det själva orden som inte passar in på en vuxen tycker du?

Han menar något fint med det tror jag i alla fall! Min man kallar mig gumman ibland vilket jag inte har något emot

• Anonym

Lite konstigt skulle det nog kännas för mig också tror jag ts. Min gav mig ett likadant halsband på Alla Hjärtans dag som han hade gett sin 13-åriga dotter i julklapp förut. Även om det var ett vuxet smycke och jag gillar det så undrar jag ändå vad han tänkte. Hur han får för sig att ge samma halsband till både tjejen och dottern? Ser han oss som likadana kanske?

• Hannah76

Fast hon är ju det finaste han har och det han håller kärast i världen - det är väl en väldig komplimang att han även ser dig på detta sätt?

• Anonym (känslig?)

Tösen är inte min.

Nja detä r nog mer att jag förknippar orden med barn och att jag inte tycker att dom passar på en vuxen som en del föreslår.

Han kallar mig gumman också och han har även andra smeknamn på mig men just dom namnen kallar han bara mig.

Haha känner att jag svamlar:)

• Anonym (känslig?)

Anonym skrev 2009-01-31 00:10:44 följande:

Lite konstigt skulle det nog kännas för mig också tror jag ts. Min gav mig ett likadant halsband på Alla Hjärtans dag som han hade gett sin 13-åriga dotter i julklapp förut. Även om det var ett vuxet smycke och jag gillar det så undrar jag ändå vad han tänkte. Hur han får för sig att ge samma halsband till både tjejen och dottern? Ser han oss som likadana kanske?
    Njaaa det hade nog jag reagerat ganska starkt på...
    Så där förstår jag dig :)
  • Anonym

Känner ni för att tolka honom och halsbandet får ni gärna göra det. Jag har aldrig sagt något till honom om det. Vill inte verka otacksam ju. Men jag undrar verkligen hur han tänkte.

Svar på tråden Smeknamn på mig och dottern????