• hella82

Vill alla killar INNERST INNE ha en son? Endast killar "får" svara.

Efter att ha visat denna tråden (www.familjeliv.se/Forum-3-29/m40301995.html) för min sambo så håller han fortfarande inte med mig utan påstår att alla killar INNERST INNE vill ha en son.

Han vill att bara killar ska svara, inga tjejer ska alltså svara för sina killar.

Så, återigen; Vill alla killar innerst inne hellre få en son än endast döttrar?

• Svar på tråden Vill alla killar INNERST INNE ha en son? Endast killar "får" svara.
  • PerG

Jag svarar samma som förra tråden. Nej, INNERST INNE så spelar det verkligen ingen roll. Vad skulle det vara för speciellt med en son framför en dotter?

Jag tror att din sambo innerst inne är ganska fördomsfull.. ;)

• Calazirya

Svarar för min sambo som säger såhär:

Det spelar ingen roll alls, det är ju bara ett kön och det finns väl inget som är mer speciellt med det ena könet än det andra ?

• milimina

ställde frågan till maken, som säger att han helst vill ha en av varje

frågan om kön handlar mest om identifikation har vi kommit fram till. det är "enklare" att vilja ha en son som kille eller dotter som tjej, eftersom man känner igen sej. men till sist handlar det ju ändå om personligheten, och den sitter iallafall inte mellan benen, så könet i sej blir oväsentligt.

önskan om ett visst kön är ytlig, eftersom man innerst inne blir glad för det barn man får oavsett om det har snopp eller snippa.

för att vara lite motvallskärring så var jag jätteglad över att vänta en son som första barnet! det var ju oändligt mer spännande för mig

♥junior 0608♥bäfsen bf 090302♥ snart blir det bebis!!!
  • kids is my life

Viktigaste är ju att barnet är välskapt och är frisk. Eller?

• hella82
    kids is my life skrev 2009-01-31 20:40:26 följande:
    Viktigaste är ju att barnet är välskapt och är frisk. Eller?
    det tycker nog alla, såklart. men om barnet är friskt, vill alla killar då få en son?

min sambo hälsar att han gärna har 10 döttrar, bara han får minst en son! (nu tror jag iof inte att han vill ha 11 barn ) känner alla killar så?
  • Dinosaurien

Jag känner så som mamma...att innerst inne vill jag allra helst ha en dotter....har två söner nu. Och kan fortfarande inte sluta hoppas på en liten tös även fast jag älskar mina ungar som en tok. Min man säger att han tyckt det varit lite synd om vi bara fått döttrar men vi är överens om att jag längtar mer efter en tjej än han längtat efter en kille. Allra helst hade vo nog haft en av varje!

• Dinosaurien

hella82 skrev 2009-02-01 19:43:03 följande:

det tycker nog alla, såklart. men om barnet är friskt, vill alla killar då få en son?min sambo hälsar att han gärna har 10 döttrar, bara han får minst en son! (nu tror jag iof inte att han vill ha 11 barn ) känner alla killar så?
    Hur känner du då? Tio söner bara du får en dotter?
  • Louvre

Jag har frågat min man vad han helst vill ha.
    Han säger att det inte spelar någon som helst roll vad det blir först för han vill ha en av varje.
    Han vill ha en liten tjej som ser ut som mig och en liten pojk som ser ut som honom

• emma enhörning

Hmm, bara killar var det ju som skulle svara! Såg fram emot att läsa eftersom vi har två döttrar och ska ha ett tredje barn snart... Men de svaren kunde jag ju fått av mig själv- blä!

Svar på tråden Vill alla killar INNERST INNE ha en son? Endast killar "får" svara.