• tomcar1

Urinvägsinfektion : (

Hej !
    Sitter uppe här ikväll, fast jag helst skulle vilja gå och lägga mig. Har fått urinvägsinfektion och jag har börjat ta antibiotika. Har det hemma i förebyggande då jag titt som tätt får Urinvägsinfektion. Jag blir tokig av allt springande på toa, någon som har bra tips...förutom att dricka en massa vatten ?
    /tomcar1

• Svar på tråden Urinvägsinfektion : (
  • MILFilicious

Drick tranbärsdricka.

Har du kollat upp vad alla dessa UVI's beror på? :S
    Om man har det ofta kan det bero på att något annat i kroppen inte står rätt till.

• Maddisen80

tomcar jag får med ofta urinvägsinfektion ,c-vitamin och nypon är väldigt bra mot urinvägsinfektion sen tranbärsdricka och sen är de väldigt viktigt att tömma blåsan helt ,jag har svårt med de eftersom jag ha förstorad urinblåsa,sen ska man inte sätta sig på toaletter som är kall

• tomcar1

Hur mycket tranbärsdricka skall man ta / dag ?

• LL83

Hej!
    Jag har haft UVI mååånga gånger nu. Det som bäst fungerar är absolut tranbärsdricka i mängder (sockerfri måste den vara). Det är viktigt att du dricker massor så att du får rensa igenom blåsan ordentligt. Tranbären gör ju så att bakterierna inte vill fästa lika lätt.
    Socker ska man akta sig för vid UVI känningar då bakterierna trivs bra i söta miljöer tyvärr.
    Det är också viktigt att tömma blåsan helt.
    Ett bra komplement till tanbären är en receptfri tablett som heter Uva-E, den lindrar symtomen (UVI ska vara konstaterad då du tar Uva-E.

• Maddisen80

LL83 tack de glömde jag,de ska vara osockrade tranbärsdricka för de är inte så bra med socker och inte dricka läsk, man kan köpa urinstickor på apoteket så kan man se om man ha uvi

• tii

Jag fick uvi i vintras nångång, och jag drack över en liter tranbärsdricka. det hjälpte lite faktiskt.

• tii

Maddisen80 skrev 2009-01-30 19:22:40 följande:

tii 1 liter oj då ,jag tycker inte att de är så gott med transbärsdricka
    Nej, det är skitäckligt.. men jag ville bara bli av med skiten.
Svar på tråden Urinvägsinfektion : (