• Jolu

Vill ju oxå!

Min systerdotter är gravid (som är 11 år yngre än mig). Hon fick sin första bild på bebisen i magen idag. Jag känner mig så avundsjuk. Naturligtvis önskar jag att allt går bra för henne. Men jag bara känner, kommer jag aldrig få uppleva det där? Jag vill ju oxå...NU!

• Svar på tråden Vill ju oxå!
  • ukochana

Ja, jag förstår hur du känner, jag har flera yngre släktingar som blivit med barn/har barn, man blir så avundsjuk ju...!
    Och nu går vi snart in i ett nytt årtionde, och 90-talisterna börjar bli föräldrar medans man själv inte kommer någon vart i barnväg fast man är äldre än dem...

• carra72

Förstår hur du känner! Jag och min sambo har försökt i 3 år nu men inte blivit gravida. Sen så kommer en granne och blir gravid på en gång och så har hon mage att slänga det i ansiktet på mig. "jag har klarat nått inte du gjort" ! Tack för den du! SÅ visst förstår jag är skit jobbigt att vara glad för andra när man själv bara vill gråta av avund

• Arien

carra72 skrev 2009-02-01 19:25:43 följande:

Sen så kommer en granne och blir gravid på en gång och så har hon mage att slänga det i ansiktet på mig. "jag har klarat nått inte du gjort" ! Tack för den du!
    En del är inte riktigt kloka. Hur känslokall får man bli egentligen.

Jag hoppas att det löser sig för er snart...och avundsjuk har man all rätt att vara - inget konstigt med det.
Svar på tråden Vill ju oxå!