• cjm80

Innan vi blir/blev pappor

Hur blir/blev ni innan faderskapet?

Blir ni som jag och bunkrar upp hemma som om det vore en atomvinter som komma skall eller tar ni det som det kommer?

Idag t ex var jag och handlade hur mycke som helst med mat och annat, har inte bil eller körkort så jag kände mig sådär lagom smidig när jag rullade vagnen från Ica två gånger och upp i hissen och tillbaka där hemma...

• Svar på tråden Innan vi blir/blev pappor
  • TARANTINO

hehe vet hur det känns att varken ha bil eller körkort! it sucks ass! :p

Blir ett jävla farande fram och tillbaka med tjocka kassar i bägge händerna och möjligtvis en i munnen om det skulle vara kris hehe

Skämt & sido, det är inte någon höjdare, men efteråt känner man sig duktig, nu har iaf vi det mesta klart, barnrum, de flesta saker som behövs etc. etc.
    Nu är det jobbigaste för plånkan vagnen!!! men vi har varit ute i god tid med de mesta andra grejerna, har ju några månader kvar att spara till vagn nu. Vi har sett en vi vill ha för SJUTUSENSEXHUNDRA KRONOR!!!!!!!!!!! Sinnessjukt. Barnet ska fan i mig växa upp och bli fotbollsproffs, lite måste han ju få pröjsa igen hahaha

• cjm80

Tarantino,

Hehe, ja man känner sig inte snygg där me kassarna asså :p

Vi har barnvagn men inte de andra sakerna som ni har... men vi fick köpa barnvagnen till nästan halva priset av släktingar, den e inte ny men ser ny ut nästan... men ja vet, det är sinnessjukt mycke pengar... å andra sidan är det som en billig dator men skillnaden är att vagnen använder man inte hela livet, dock är den bra att ha om man ska ha fler ungar... så det är en bra investering och man bör inte sälja den sen, om man inte har knippsat sig eller någet :p

• Nybeg

kolla barnvagns forumen dom har en massa länkar till utländska sidor där man kan beställa barnvagnar vi gjorde det och fick vagnen 3000 billigare vill jag minnas..
    och vi fick den till dörren efter bara 7 arbetsdagar..

• TARANTINO

Hur är kvallen på dom barnvagnarna då? känns ju lite osäkert att tjacka något så pass dyrt från utlandet. Och sen så är tjejen så jäkla noga med vad det ska vara för vagn och så, bla bla hehe

• PerG

Samma vagnar som du köper i Sverige! Teutonia, Quinny etc.. det är ju tyska/holländska märken m.m. och de är billigare där.

Dock får man det lite struligare om något händer med vagnen och den måste repareras...

TARANTINO skrev 2009-01-26 22:38:14 följande:
    Hur är kvallen på dom barnvagnarna då? känns ju lite osäkert att tjacka något så pass dyrt från utlandet. Och sen så är tjejen så jäkla noga med vad det ska vara för vagn och så, bla bla hehe
  • Nybeg
    TARANTINO skrev 2009-01-26 22:38:14 följande:
    samma skit som här i landet..bestälde från england snabbt och enkelt men kolla så dom levererar till sverige det är inte alla som gör det
  • Rocker

Man var ju mer nojjig vid första barnet, då stressade vi på så att frugan kom nästa in i en ångest period. Vi förberedde allt! Andra barnet tog man det jäkligt soft, nästa för mycket så det blev lite inhandlig av saker medan frugan låg kvar på BB

Svar på tråden Innan vi blir/blev pappor