• konami

är det nån som har fött förtidigt ?

någon som har föttförtidigt ?
    jag e i v 28 å är lite rädd för en förtidig förlosning.
    hur har de gått för er som har fött förtidigt
    snälla hjälp mej att lungna min oro

• Svar på tråden är det nån som har fött förtidigt ?
  • erinny

de räknar ju med att ett barn har mycket stora chanser att överleva om det föds i v 28.. Såg nyligen ett program med en kvinna som födde i v 25 och den pojken överlevde. De säger att varje dag man kan behålla barnet inne i magen ger barnet bättre chanser

• konami

okej vad skönt att höra är lite rädd för att bebbisen kan komma tidigare men det är väl bara som e nojig tack för svaret

• Dancia

Jag fick värkar och höll på att föda i v.28 men lyckades bli stoppad. Läkarna berättade dock lugnande för mig att det är stora chanser för ett barn att överleva i den veckan, och chanserna ökar ännu mer för varje vecka som går. Jag gick sen ända till v.38+2 då sonen föddes

• MyggaMygg

Det e rätt ¨många som fött tidigt. finns om du kollar på FÖRÄLDER- PREMATUR Rubriken "

KLICK: 2256
    I vilken vecka födde ni ert Prematurbarn? "
  • MyggaMygg

men även sett program om barn som fötts förtidigt.
    Hur kommer det sig du är rädd?
    Någon orsak till det?

Jag är hemskt rädd för det med och har min kännsla att så kommer bli fallet.

• jenna84

jag födde min dotter i vecka 34+6 5 vec för tidigt fick göra akut kejsarsnitt hon låg i säte allt gick bra barn klarar sig från vec 24 sen ökar det från varje vec som går så om du föder nu så går någ allt bra

• Ananna

Min dotter kom i v 32+2. allt gick toppen, hon va inte så stor när hon kom men idag är hon som vilken 3.5 åring som helst! Lycka till!!!!

• kaipiyonet

Vår dotter kom i v 34+4 och allt gick jättebra! Hon vägde 3135 och var 49 cm lång... det enda som hon behövde hjälp med i början var att hålla värmen och lite andningshjälp, men vi fick komma hem redan efter ca 2 veckor. Personalen på barnavd var guld!!

• olivia 11

Jag fick en liten son i v 28 med akutsnitt.1340 gr och 38 cm kort! Det gick jättebra. Han fick ha CPAP (luft som blåser i lungorna så de inte rasar) andades själv, blodtransfusion osv. Var 7 veckor på sjukhus, men det gick fort ändå. Nu är han snart ett år och helt frisk!!!

Svar på tråden är det nån som har fött förtidigt ?