• K78

Andfådd o hjärtklappning

Är det fler än jag som blir andfådda så fort dom anstränger sig? Kom till jobbet idag o gick upp för tre trappor, var helt slut när jag kom upp o hjärtat bankade som attans. Sen ville det inte lugna ner sig riktigt. Fortsatte att banka hela förmiddagen så fort jag böjde mig ner bara. Testade o käka lite choklad, tänkte att jag behöver socker men det hjälpte inte speciellt. Ska ringa bm imorn o höra vad hon säger. Kanske är blodtrycket?
    Vad tror ni?
    Är i v 18, så nån stor mage kan jag ju inte skylla på.

• Svar på tråden Andfådd o hjärtklappning
  • dcy

Jag mådde likadant när jag var i vecka 17.
    Kunde sova hela dagen och blev trött så snabbt jag gjorde något litet.
    Kontaktade min bm och det var som jag hade trott...Jag hade järnbrist!
    Fick då börja ta Niferex och blev mycket piggare efter några dagar!!!!
    Lycka till

• K78

Käkar redan Niferex. Ska ta 1-2 om dagen. Har tagit två hela tiden men sen en vecka tillbaka har jag bara tagit 1 för magen är kass. Kanske ska ta två igen då...

• PippiLottan

hänner igen mig, men är bara i v 14

• Monia

Hjärtklappning och andfåddhet beror på att du håller på att bilda mer blod för att försörja både dig själv och bebis. Ofarligt, men ack så jobbigt. Jag har haft det till och från hela graviditeten. (v 38 nu) Man vänjer sig, det gäller att dra ner en aning på tempot emmellanåt.

• Sagogrynet

Jag har samma, (är i v. 18) min bm säger att det är för att det bildas extra mycket blod nu, det behöver inte tvunget vara så att man har järnbrist... (jag hade det dock... och mår mycket bättre nu när jag dricker blutsaft för att "hjälpa" kroppen att bilda blod!)

• dcy

ok...Jag blev också väldigt kass i magen utan två tabletter!!
    Det händer så mycket med kroppen i början av graviditeten..Tror inte det är något konstigt alls! Du behöver kanske extra mycket vila just nu. Hade ringt och hört med min bm imorgon som du sa.
    Hoppas du mår bättre snart!

• Sagogrynet

Oj, Monia, samma svar! sorry! Kollar på Kajsa samtidigt...

• K78

Tack för alla svar. Alltid skönt att höra att det finns fler som mår likadant. Ska ändå ringa bm imorn för säkerhets skull.

Svar på tråden Andfådd o hjärtklappning