• TDSköldpaddan

Boffning, drogen hemma.

Det är inte min mening att stressa upp redan stressade tonårsföräldrar men jag känner att det här är ett ämne jag vill ta upp.

När man talar om droger så tänker föräldrar sällan på boffning (Iallafall har man inte gjort det). Det absolut lättaste drogen att få tag på. Nästan alla har det hemma.

Var själv fast på det under flera år, har nu inte hållt på med det på ett år. Ingen visste om det och när det väl kom fram var det få som tog det på allvar. Så jag ber föräldrar där ute att iallafall hålla lite koll på era ungdomar. Ingen ska behöva gå igenom det jag gick igenom.

Och för att få någon diskussion så kan väl folk berätta om deras erfarenhet av det eller frågor som folk har kring det.

www.can.se/Drogfakta/Sniffning

• Svar på tråden Boffning, drogen hemma.
  • 17årig Ungdomsgrabb

Jo, vet att både boffning av toa-spray, bensin och tändargas finns men som tonåring var jag mycket medveten om att det förstörde hjärnan totalt så det var något jag höll mig undan.

• MissHemlig

Herregud, snälla håll era ungomar borta från det !
    Jag blev våldtagen av mina två närmaste vänner. En av dom var min bästa vän ( han var kille men jag har alltid haft svårt för tjejkompisar ) och den andre var min dåvarande pojkvän.  Detta hände vid två tillfällen.
    Två dagar i rad. Dum som jag var gick jag tillbaka, fattar inte varför ?
    Har förstört halva mitt liv då jag bara var 12 år och dom var 14 skulle fylla 15.
    Jag skulle fylla 13. Det slutade riktigt illa då dom hade stoppat in pinnar i mig och andra hemska föremål.
    Så jag avr tvungen att sy. Så nu sitter jag här, snart femton år och livrädd för den gasen och vågar inte vistas ute då jag fortfarande bor kvar på samma ort som dom.
    Tackar min underbara pojkvän som funnits för mig i snart två år och stöttat mig genom allt !

• The sea refuses no river

När jag var 12-13 var det typ boffning som mina föräldrar tog upp - nästan i meningen OM du nu nångång kommer i kontakt med droger, så akta dig för just boffning.

Kan inte säga mer än att det var bra, skulle nog inte testat det ändå men det är verkligen ett läskigt berusningsmedel - man kan dö eller orsaka sig stora hjärnskador bara genom att testa.

Vet att en del testade sånt i den åldern just på grund av att det är så enkelt egentligen. Men jävlar vad farligt.

• Dynah

Min äldsta boffade hårspray med sina kompisar vid flera tillfällen, ertappades av polis och fick info om vad detta gör med kroppen. Vet inte om den info hjälpte, hon har idag gått över "tyngre" droger. (amfetamin)

Svar på tråden Boffning, drogen hemma.