• supermami

Flytta till sverige?

Hej, väntar mitt andra barn och funderar pà att flytta till sverige för ngr mânader för att kunna jobba och föda där.
    Hur fungerar det? Kan jag skriva in mig igen? Och har jag rätt till FP? Ngn somm vet?

• Svar på tråden Flytta till sverige?
  • Exelle

Är man svensk medborgare kan man väl flytta tillbaka när som helst, bara anmäla sig helt enkelt!?
    Jag själv flyttade från Tyskland till Sverige för ett par år sen och det var inga problem alls. Du har ju ditt personnummer kvar!

• SkiptonMaria

Hej,
    ang. fp sa har du ratt till 180kr om dagen, dvs bas beloppet, finns massor av tradar under foraldrapenning. ang allt annat sa behover du fylla i blanketten "Flytta till Sverige" som finns pa skatteverket's hemsida, da "aterregristeras" du med allt vad det innebar. Lycka till! Ps, glom inte att stalla dig i dagis ko om du tror att det finns minsta mojliga chans att du kommer att behova det.

supermami skrev 2009-01-21 23:32:32 följande:
    Hej, väntar mitt andra barn och funderar pà att flytta till sverige för ngr mânader för att kunna jobba och föda där.Hur fungerar det? Kan jag skriva in mig igen? Och har jag rätt till FP? Ngn somm vet?
  • supermami

tack sà mkt för hjälpen

Svar på tråden Flytta till sverige?