• bollanmollan

ersättning

hej, vår kille äter prenanhy nu och är snart 4 veckor. när ska man gå över till nan 1? eller kan man använda nan ha först då han har känslig mage? han skulle vara född i början av februari, så han är ca 7 veckor tidig. ska till bvc i veckan men sist jag frågade såg dom ut som frågetecken.

• Svar på tråden ersättning
  • Mamma till bröderna bus

min son är född i vv 33+3, han åt nan från början..
    Så jag vet inte, men bvc är inte så bra på premisar vad jag har som erfarenhet.. tyvärr

• Therese33

K fick nan när han var 36 veckor så det låter konstigt...

• Tvåbarnsmorsan

Ring och fråga på Neo, om det var där han låg! Min dotter föddes i vecka 35+3 och hon fick semper 1 på en gång men den är lite kraftigare än Nan1!

• JessAnn

Min son fick PreNanHy till v 38 sen gick vi över till NAN1. Tyärr var det för kraftigt för honom (magknip)så vi bytte till Lemolac och det har fungerat kanon. Du kan säkert gå över till NAN1 men gör det sakta.
    Vi blandade först 5 ml sen 10 osv NAN om dagen.

• Andrea74

min son är oxå född v. 33+3 å jag skulle rekomendera dig med som nämnts tidigare att ringa NEO om ni var inlagda där. Vi låg inne i två veckor och fick bankmjölk under tiden, men i och med att jag inte kan amma så skulle vi gå över till ersättning...fick först PreNanHy, men bara i en vecka....sen fick vi succesivt gå över till NAN 1.
    Måste tyvärr hålla med ett tidigare inlägg att BVC tyvärr inte är så duktiga på prematurbarn enligt min egen erfarenhet.

Lycka till!

• bollanmollan

hej , ringde neo, dom var otrevliga och sa att vi inte var inskrivna längre. var nog en stressig dag dom hade.ska kolla på bvc igen .

Svar på tråden ersättning