• Babe

Sommaren -08 i Sunderbyn avd 56

Hej-hej!!

Var du/ni inlagda med bebisen i somras, i Sunderbyn?
    Vore intressant att höra hur ni har det idag =)

Mvh. Babe

• Svar på tråden Sommaren -08 i Sunderbyn avd 56
  • lilja26

vi blev utskrivna den 8/7 från 56:an. Min lilla prins mår bara bra. Han växer och frodas. Han är fortfarande en liten kille fast han fyller 1 år i feb. Men han kommer sakta men säkert.

• Sadde86

Vi har legat där under sensommaren och hösten. Den 13november blev hon utskriven. Nu växer hon så det knakar. Hon är fortfarande "lätt för tiden" som det så fint heter enligt Bvcs kurvor :)

• Babe

hej-hej!!!!
    Härligt att ni och de små mår bra!
    Små mår de vara, våra barn, men så tuffa =)

Tjejen vår är en smalis, men utvecklas +++ som grabben, så det bekymrar jag mig inte om destomer...
    Vilken vecka är era små födda? I S-byn?
    Våra föddes i v35... vi var kvar i 5v mest pga flickans reflux och apner...
    Vi var även kvar med 1a barnet, som föddes i v33.

Kram!!

• Sadde86

Felicia är född i Sunderbyn i vecka 28+2. Hon var inskriven i 14 veckor men vi var hemma på permission mesta tiden de sista 4a veckorna. Hon var inskriven lite extra länge pga dålig viktuppgång.

• lilja26

Elias föddes i v 23+1 nere i umeå. Kom till sunderbyn i slutet april och blev utskriven den 8/7.

• Babe

lilja26: Men du, Elias minns jag så väl =)
    Vi hade tvinsen, och en storasyster som sprang runt i korridorerna och trallade med "sin" dockvagn... =)
    Härligt att höra att ni har det bra. Vi har ännu kvar apnelarmen, men peppar-peppar, nu har våra små inte larmat ngt på flera veckor! Snart är de bara ett minne =)
    Flickan är en vilding som kryper överallt och grabben en cooling som sitter och funderar och flinar... deras magar är hyperkänsliga, men-men... vi har smått börjat med smakisar nu. De blir 8månader den 10.2
    Hur gammal är Elias nu? Du är hemma med han? Och njuter av mammaledigheten =) Ha det gott och hör av dig gärna.

Sadde86: Felicia... =) Kan väl hålla med om att det är det absolut vackraste namnet på en flicka, för så heter även vår storasyster =) Hon föddes också rätt tidigt, i v33 (men det var 2006)och vi bodde på 56an i en månad. Hur stor är Felicia nu?? Du är hemma som mammaledig nu? Ha det bra och ta vara på hemmadagarna!!

• Babe

lilja26: sorry, du skriver ju att han blir 1 år... Hur stor är han? Du behöver ju självklart inte skriva det, men OM du vill... Kramar till er, njut av mammadagarna =)

• Sadde86

Hon är 5månader gammal och väger 4040g och är 57,5cm lång. Jo jag är hemma och är mammaledig. Just nu bråkar jag med försäkringskassan angående den tillfälliga föräldrapenningen jag ska få ut för tiden I Sunderbyn.

• lilja26

Babe skrev 2009-01-26 13:04:02 följande:

lilja26: sorry, du skriver ju att han blir 1 år... Hur stor är han? Du behöver ju självklart inte skriva det, men OM du vill... Kramar till er, njut av mammadagarna =)
    Jag var inte säker på att det var ni. Men ok, då var mina misstankar rätta. Jag kommer i håg er och eran stora prinssessa. Tror att jag såg dig på JC här för ett tag sen, vet inte säker om det var du. Annars har du en som är väldigt lik dig här i Luleå.

Elias blir 1 år 24 feb. Så nu är han 11 månader och husets solstråle. Han är fortfarande liten men det tar nått år innan kommer i kapp med hans jämnåriga. Han är 7,3 kg tung och så vi får se vad han väger när han är 1 år. Annars utvecklas han för fullt och njuter av livet.

Njuter för fullt av mammadagarna och ska äntligen börja ta ut lite egen tid och börja träna. Har rasat i vikt sen sjukhuset och blivit normal. Men musklerna lysser med sin frånvaro så nu ska det tränas.

Vad roligt att allt har gått så bra för er. Är du mamma ledig?
  • lilja26

Sadde86 skrev 2009-01-26 14:17:35 följande:

Hon är 5månader gammal och väger 4040g och är 57,5cm lång. Jo jag är hemma och är mammaledig. Just nu bråkar jag med försäkringskassan angående den tillfälliga föräldrapenningen jag ska få ut för tiden I Sunderbyn.
    Så tråkigt att bråka med FK, som att man inte har något bättre för sig än att ha med dem att göra. Hoppas att det löser sig så snabbt som möjligt. Håller tummarna
  • Vinter04
    Svar på #8
    Vad är det F-kassan inte förstår i ditt läge? Har du skickat in det där intyget så ska det inte vara några problem... Jag blir irri bara jag läser om det. Vi som legat på barnintensiv har annat att tänka på än att bråka med F-kassan. Hoppas det löser sig för dig/er med kassan.

Jag har inte legat på 56:an under sommaren. Skriver det för att tråden egentligen handlade om er =) Vi blev utskrivna 10:e juni.
  • Babe

Sadde86: ang. FK så har de inget att tjafsa om, se till att bifoga läkarintyg bara, så har du rätt till ersättning (och även pappan om han varit med...)!! Kuratorn på 56an kan hjälpa er om det bli problem, hon är duktig =)

• Sadde86

Det är inte de de tjafsar om. Det är för att jag inte har något fast arbete det är visst sååååå svårt att räkna ut vilken ersättning jag ska få då. Som om jag skulle vara den enda mamman utan fast arbete?

Svar på tråden Sommaren -08 i Sunderbyn avd 56