• ackie

Råd fråga !?

Varför ska så många klaga på att man är för ung för att bli mamma ? Jag är 20år och jag känner mig ung men redo för att ta på mig de stora ansvaret att bli mamma. Vilket jag blir den 17april..

Är det någon som håller med mig om jag säger så här.

*Mamma är ingen ålder, utan det är något man är ! *

Har jag fel då?

• Svar på tråden Råd fråga !?
  • MikkisP

Hej, jag tycker du har helt rätt. Att bli mamma har egentligen ingenting med ålder att göra, jag är 17 och vill ha barn. De flesta jag har stött på inom såna förhållanden har sagt att, ne du kan inte ha barn än du är för ung, Du måste göra de å de. Så håller helt med dig

• ackie

MikkisP skrev 2009-01-19 03:46:55 följande:

Hej, jag tycker du har helt rätt. Att bli mamma har egentligen ingenting med ålder att göra, jag är 17 och vill ha barn. De flesta jag har stött på inom såna förhållanden har sagt att, ne du kan inte ha barn än du är för ung, Du måste göra de å de. Så håller helt med dig
    Jo visst de har jag med fått höra. Sen fick jag höra från någon dagsen att de va oansvarit av mig att skaffa barn så tidigt?! Jag lixom hallå va säger du? Ibland blir man bara så förbannad.
    Jag tycker att man kan bli mamma i vilken ålder som helst utan att folk ska lägga en massa spydiga komentarer om att man är för ung och oansvarig! Ibland får man nog.. Gör du uppe denna natt då?
  • MikkisP

Ne de kan inte vara kul att höra sånt, de finns ju faktist dom som är mer mogna än andra vilket äldre inte verkat förstå, bara de tyder på omogenhet hos vuxna.

Ne, har svårt att sova, har känt mig lite dålig senaste tiden så ligger i sängen å kollar runt lite här på fm. Hur kommer de sig att du e uppe då?

• ackie

MikkisP skrev 2009-01-19 04:23:26 följande:

Ne de kan inte vara kul att höra sånt, de finns ju faktist dom som är mer mogna än andra vilket äldre inte verkat förstå, bara de tyder på omogenhet hos vuxna. Ne, har svårt att sova, har känt mig lite dålig senaste tiden så ligger i sängen å kollar runt lite här på fm. Hur kommer de sig att du e uppe då?
    Jo de är sant det du säger håller med dej.
    Nej jag sitter här och glor. Ja kan inte sova pga att jag har en bebis i magen som inte heller vill sova tydligen. Mkt pga det. Rätt jobbigt att ligga ner och känna sparkar och snurande i magen så då är man vaken istället för att lägga sig i sängen och bara glo upp i ingenstans.
  • SaraHeleneBirgitta

Min mor sa en mycket smart sak i förr går. (hon var 20 år när hon fick mig och jag var 21 när jag fick min nu 6 månaders pojke) Hon sa att - förr var det då man var ung som folk födde barn, men nu de senaste åren har de bara blivit äldre kvinnor som födder barn. Det som håller på att hända nu är att vi yngre spräcker trenden att vara äldre mamma! Detta är svårt för de runt omkring att hantera.

De unga mammorna är på väg tillbaka :D

Svar på tråden Råd fråga !?