• fliix

Vilken klinik utomlands rekomenderar ni?

Vi har nyligen blivit rekomenderade att göra äggdonation och har bestämt oss fö att göra ett försök utomlands i väntan på att få komma fram i landstingskön.

Klinikerna vi funderar på främst är AVA i Riga, AVA i St Petersburg eller EGV i Riga.

Snälla vill någon dela med sig av erfarenheter från dessa kliniker. Har kollat runt i gamla trådar här men känner mig ändå helt förvirrad.

Tack!

• Svar på tråden Vilken klinik utomlands rekomenderar ni?
  • AZS

ava tammerfors kan jag rekomdera lite dyrare än riga jag var där i mars

• mytrouble

En mkt stor nackdel med Ryssland är byråkratin och visumkrånglet. Enda landet som har det (pga ej i EU). Annars är kliniken bra. Men visumeländet gör att jag skulle välja bort Ryssland om jag var er! Det ger en massa extra stress och bekymmer som man verkligen inte behöver. Jag har varit igenom det en gång - och det räckte för mig {#lang_emotions_wink} Lycka till!

• Bette

AVA i Riga är bra tycker jag, har hela tiden fått svar snabbt på mailen av koordinatorn och så där. Vi är jättenöjda med de och deras bemötande och så. Sedan så behöver du ju inget visum där heller och man flyger över på en timme och det går båt dit också.

Bette

Svar på tråden Vilken klinik utomlands rekomenderar ni?