• Anonym (Sne)

Ansiktsförlamning. Ni som vart drabbade kan ni svara på några frågor är ni snälla?

Fick konstaterat ansiktsförlamning igår och sitter nu med massor av funderingar.

* Blev ni helt bra?
    * Hur lång tid tog det?
    * Vart ni sjukskrivna?
    * Behandling?
    * Upplevde ni att ljud var jobbiga i det öra som satt på den drabbade sidan?
    mm.

Känner mig helt seg i skallen och snavar på allt här hemma. Ser suddig på båda ögonen pga av att lappen för dåliga ögat gör att det är suddig där och det stör andra ögat på nåt sätt. Orkar inte med höga ljud och det är ju lättare sagt än gjort att undvika med två små barn hemma som jag ska ta hand om.
    Mår inte så bra och är livrädd att det inte ska bli helt bra.

• Svar på tråden Ansiktsförlamning. Ni som vart drabbade kan ni svara på några frågor är ni snälla?
  • Familjen G

Vad kollade de för nåt på dig? Jag hade förlamning i ena ansiktshalvan i somras och det har jag ännu inte fått svar på vad det var för nåt, men kan ha varit borrelia. Dina symtom låter väldigt lika en långt gången borrelia. Fick du nån antibiotika?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus ♥¸.?°´¯) ♥ och ♥ (¯`°?.¸ ♥ Felix ♥¸.?°´¯) ♥
  • Anonym (Sne)

Ska lämna borreliaprov i morgon men är tveksam om det är det då jag bor i norra svergi och inte vart söder ut på säkert 5-6 år och aldrig vad jag vet haft en fästig.
    Fick en kur kortison och lapp för ögat så det hålla fuktigt + ögonsalva men inget mer.
    Är mammaledig så jag tänkte inte ens på sjukskrivning men inser idag att det är ganska jobbigt med2 små och ett ansikte som inte funka och hur jag mår.

• Familjen G

Jag förstår precis hur det är att vara hemma med små barn och ha förlamningen, inte alls kul. Tror dock att det blir väldigt svårt att få en sjukskrivning för det. Jag tänkte aldrig på det,utan fortsatte bara som vanligt med föräldraledigheten...

Jag fick aldrig bekräftat vad det var, hade negativa svar på två borreliaprov som jag fick ta men fick ändå en dunderkur med penicillin ifall att... Jag tror så här i efterhand att min förlamning berodde på för stor press och en himla massa stress, kanske nåt liknande för dig? Som sagt, inte lätt att vara hemma med två barn och alla krav det ställer...

• Anonym (Sne)
    Svar på #4
    Ja, inte är det väl omöjligt så stressad som jag är. Blev du helt bra och hur lång tid tog det innan du vart bra. Känner mig helt gungig i huvudet av att se suddigt, snavar över leksaker och är livrädd att tappa den lilla.
  • Familjen G

Jag hade yrsel och kände mig ostadig i några veckor, ansiktsförlamningen hängde i 2 månader innan den släppte... Tyvärr kommer och går den ff, men oftast när jag har mycket på gång i livet och är stressad.

• Anonym (Sne)

Ok, får väl hoppas jag slipper den helt och snabbare för så här orkar jag inte ha i månader eller längre. Mår nästan lite illa av att det känns gungit och suddit.

• Anonym

Anonym (Sne) skrev 2009-01-18 16:10:18 följande:

Ok, får väl hoppas jag slipper den helt och snabbare för så här orkar jag inte ha i månader eller längre. Mår nästan lite illa av att det känns gungit och suddit.
    Det kanske känns bättre med att ta en åksjuketablett som brukar hjälpa vid yrsel vid graviditet?
Svar på tråden Ansiktsförlamning. Ni som vart drabbade kan ni svara på några frågor är ni snälla?