• nooova

Vad kostar det att kemtvätta en matta???

Någon som har en aning om hur mycket det kan kosta att kemtvätta en vardagsrumsmatta ungefär?! Har absolut noll koll.

• Svar på tråden Vad kostar det att kemtvätta en matta???
  • nooova

kan det kosta mer än 1500??!

• lieh

300-400/m2 har jag hört men vet ej om det stämmer.

• Barbabok

Hittade detta
    Mattor fr.PlaggPrisTrasmatta kvm fr.95:-Wiltonmattor etc kvm fr.115:-Äkta matta kvm fr.170:-

Jag är med parvel
  • nooova

ok, men då kanske det inte blir så farligt dyrt ändå. tänkte om man kanske lika gärna skulle köpa en ny matta, för den kostar runt 1600, men så dyrt blir det nog inte då.

• Thursday

Sen kan man ju säga att om mattan är snygg och inte sliten, utan bara skitig så kanske man kan betala ungefär lika mycket för tvätten för att minska "slit och släng" så mycket som möjligt

• och

Så länge det inte är en äkta matta brukar det funka bra att tvätta mattan själv med hjälp av såpa, skurborste och en vattenslang.

• och

Det finns nog risk att färgerna blöder, den mattan är nog bättre att lämna in. Fråga kemtvätten hur de gjorde sen, så vet ni till nästa gång, de testar om färgerna sitter.

Jag tvättar våra röllakansmattor själv med skurborste, jag brukar passa på någon varm sommardag, så mattan torkar snabbt ute. Är det ullmattor med lugg brukar de vara lätta att torka av med en fuktad trasa någon gång ibland när man städar, ullen är fet och gör att smutsen ligger ovanpå som ett tjockt lager bara.

• bussiga bävern

har ett kanonmedel som rengör mattor o möbelklädsel på djupet:)
    det bildas ett lödder som torkar till kristallerat pulver som är enkelt att dammsuga av!
    sedan en ren matta på djupet:)

ligger på runt en 100:-

• nooova

ringde runt till 3 olika kemtvättar idag och frågade vad det skulle gå på ungefär, skulle gå på omkring 95-110 kr /kvm. Så det blir ju inte så farligt dyrt ändå :D

bussiga bävern - vad är det för medel? lät ju super!

• Maj bebis

bussiga vävern
    Är det möbeltvätt ni använder då?

Svar på tråden Vad kostar det att kemtvätta en matta???