Hjortstek
Hej köpte hjortstek här om dagen och tänkte nu försöka mig på att tillaga den.. någon som har några tips och ideer!!
Hej köpte hjortstek här om dagen och tänkte nu försöka mig på att tillaga den.. någon som har några tips och ideer!!
Hej Vad jag brukar göra med hjort eller radjur är att lata den ligga och marinera sig i rödvin ( med valfria kryddor) i ca 1dygn innan tillagning sen bryner jag den snabbt pa högsta värmen i stekpanna bara sa den far lite färg runt och in i ugnen. sen kan du lata rödvinet reducera ganska länge och göra sas av det!
Jättegatt!
Oj vad gott
Jag brukar bara gnida in salt, peppar, vitlök pa steken och sedan slânga in den i ugnen.
Oftast gör jag potatisgratâng till med pepperrot i istâllet fôr vitlök och en kantarell och grâddsås till med bara den stekta svampen, grädde och sky fran steken.
Hur enkelt som helst
jag ar lagt den i rödvinsmarinad så det va ju tur :P
men när ni har den i ugnen öser ni den då??
jag kan ju inte sånt här förstår ni *s*
Den behöver inte ösas men kör den på låg värme (125) tills den uppnått rätt temperatur så går det inte att misslyckas.
ok tack så mycke =)
Eftersom jag är solo i helgen är det ju bara jag som ser om jag misslyckas eller inte *S*
Är så sugen på ugnsrostade grönsaker så tänkte ha det till
får vi se om det blir bra eller inte.. är det gött har jag ju en stek till i ugnen som jag kan plocka fram till nästa helg då vi ska ha lite vänner här hemma på middag =)
Tack för hjälpen =)
min sambo tipsar om www.jaktfilm.se
Där finns tydligen massa viltrecept...
tackar ska in o spana