• Thinner

Nån mer med en traumatisk första förlossning som är gravid igen?

Är själv gravid och har BF 31/8.
    Hade en HEMSKT förlossning med vårt första barn.
    Hade varit skönt och prata med fler som varit med om en jobbig första förlossning och nu är gravid igen.
    Kanske kan vi följas åt och stötta varandra?

Man Lär Sig Leva Med Sig Själv...
  • Svar på tråden Nån mer med en traumatisk första förlossning som är gravid igen?
  • ludenben

lägger denna i favoriter hade akutsnitt sist och det var ganska panikartat. Nu är jag gravid igen, v 27 med bf 23/4... lite nervös är man för att det ska gå samma igen men läkarna hade ingen förklaring till att det gick så sist. Han var tillväxthämmad och kom i v 36+6. Denna gången får jag extra blodtryckskontroller och tillväxtultraljud...

• Strutsen87

Jag hade en hemsk förlossningen med första dotterna och väntar nu vårt andra efter sambons övertalning. Självklart ville jag också bli gravid, det som fasar är ju förlossningen som man inte kan undvika. Ska gå till en KLARA-bm på onsdag och hoppas hon kan hjälpa mig. Bf är 7:e juli.

• nallebusig

hej thinner

min förlossning va inte en dröm den heller vet inte hur jag ska göra ska be bm att jag för göra bäckenbotten mätning o se om barnet får plats då min dotter fastnade i bäckenet under förlossningen..Vill helst inte göra snitt men men

• Hidda

Räcker upp en hand. Här är en till har bf 22/6 vill inte att dagen ska komma samtidigt som jag längtar efter vår 2:A

• MrsLi

Hade också en skräckförlossning förra gången.
    Har BF 31/3 och går just nu på auroramottagningen. Hoppas att dom skall kunna hjälpa mig där och ge mig en bättre upplevelse nästa gång

• adifa84

Hej,kände bara att jag ville skriva här föratt mitt första barn fick dem efter över en timme krystvärkar och värkstimulerande dropp hjälpa ut med sugklocka. Detta gjorde att jag fick en total sfinkter ruptur och var tvungen att köras in på operation. Det blev verkligen inte som jag hade tänkt mig. Var jättenervös inför andra förlossningen och funderade först på snitt,men efter prat med läkare och Bm så gick jag med på vanlig förlossning. Det var som en dröm jämfört med första,var inne 2,5 timme på förlossningen så var hon född.

Men det hjälper att gå och prata tyckte jag!

Svar på tråden Nån mer med en traumatisk första förlossning som är gravid igen?